خط و نشان روی تور

والیبال ایران شایسته شكست دادن برزیل بود

خط و نشان روی تور

یك بازی كم نقص مقابل پر افتخارترین تیم دنیا، می‌توانست با یك برد تاریخی برای تیم ملی والیبال ایران تمام شود اما افسوس كه فقط یك امتیاز كم آوردیم برای جشن گرفتن چهارمین برد متوالی در لیگ ملت ها.
بروبچه‌های شایسته والیبال ایران آنقدر خوب بودند كه حتی برزیل نامدار را با نتیجه 3‌بر‌یك شكست بدهند اما این ماراتن جذاب و تماشایی در نهایت با برتری 3 بر 2 طلایی پوشان برزیل خاتمه یافت.
شاید سرنوشت ساز ترین لحظات این بازی، در گیم چهارم و امتیازات پایانی آن رقم خورد؛ جایی كه شاگردان ایگور كولاكوویچ، در مقطعی 21 بر 18 از برزیل پیش بودند و كمی جلوتر، در امتیاز حساسی چون 31 بر 30 هم برتری با تیم ملی ایران بود. اینجا بود كه فقط یك‌امتیاز می‌خواستیم تا ثبت یك شگفتی بزرگ و شكست دادن برزیل در چهار گیم. در این امتیاز حتی توپ در زمین ما دریافت شد اما تبدیل به امتیاز نشد كه نشد. البته شانس با ما یار نبود و یكی دو اشتباه كوچك هم مزید بر علت شد تا برد ما مقابل برزیل پرستاره، موكول شود به وقتی دیگر. شاید در همین تورنمنت و در مقطع حساس‌تری مثل مرحله نهایی.
سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، محمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازیكنان شروع‌كننده ایران در بازی مقابل بهترین تیم 20سال اخیر جهان بودند. از همان ابتدای بازی مشخص بود كه تاكتیك توصیه شده كولاكوویچ برای این بازی، سرویس‌های قدرتمند و انتحاری است. بازیكنان ایران از این تاكتیك نتیجه لازم را گرفتند و با درخشش امیر غفور گیم اول را 25 بر 23 برنده شدند.
برزیل با آوردن یواندری لئال كوبایی و مائوریسیو سوزا در گیم دوم تیم برتر زمین بود و مزدش را هم با كسب نتیجه 25 بر 16 گرفت. اما در گیم سوم، سعید معروف، بیشتر از بازیكنان سرعتی خود استفاده كرد و ترجیح داد مدافعان حریف را با سرعت غافلگیر كند. این برنامه جدید نتیجه بخش بود و ایران در این گیم 25 بر 21 برزیل را شكست داد. ماراتن گیم چهارم اما بزرگ‌ترین افسوس را برای علاقه مندان به والیبال رقم زد. گیمی كه برزیل تا قبل از امتیاز 26 هرگز از ایران پیش نیفتاد اما در نهایت با برتری 33 بر 31 به نفع این تیم خاتمه یافت.
در ست پنجم، بازیكنان دریافت‌كننده ایران، تمركز لازم را برای بازی نداشتند و همین موضوع سبب شد اختلاف امتیاز از همان ابتدا زیاد شود. نتیجه این ست 15 بر 10 به سود برزیل رقم خورد تا این تیم برنده بازی شود. این نخستین شكست ایران در لیگ ملت‌های 2019 بود.
آمار، برتری در سرویس
تیم ایران در این مسابقه 66 امتیاز از اسپك، هفت امتیاز از دفاع، 9 امتیاز از سرویس و 25‌امتیاز از خطاهای حریف كسب كرد. این در حالی است كه برزیل 67 امتیاز از اسپك، 11 امتیاز از دفاع، شش امتیاز از سرویس و 33 امتیاز از خطای تیم ایران به دست آورد.
برنامه 2 بازی بعدی تیم ملی
بازی دوم: ایران - آرژانتین
شنبه ۱۸ خرداد (۱۰:۴۰)
بازی سوم: ایران - ژاپن
 یكشنبه ۱۹ خرداد (۱۴:۱۰)