اولین تجربه ویلموتس و ایران؛ هیجان‌انگیز

از هت تریك طارمی تا پاس زیبای كریم و ماجرای جدایی جهانبخش

اولین تجربه ویلموتس و ایران؛ هیجان‌انگیز

ویلموتس برای اولین بار روی نیمكت ایران نشست. این اتفاق پنجشنبه‌شب مقابل سوریه اتفاق افتاد. تیم ملی موفق شد پنج گل به حریف بزند و ویلموتس كارش را با یك خاطره خوب شروع كند. این‌كه استقبال از تیم ملی آنقدرها كه باید خوب نبود، ولی بازی داغ بود و 15 هزار هواداری كه در آزادی حضور داشتند، از تماشای آن لذت بردند. عملكرد تیم ملی پای تلویزیون هم همه را راضی كرد. خیلی‌ها حتی عملكرد ویلموتس و ایران را با عملكرد تیم ملی در اولین بازی در حضور كی‌روش مقایسه كردند. در آن بازی ایران موفق شد ماداگاسكار را با یك گل ببرد. البته تفاوت دو تیم هم زمین تا آسمان بود. تیم فعلی ایران به مراتب تیم قدرتمندتری است و ظرفیت زیادی دارد. ویلموتس بعد از بازی مقابل خبرنگاران نشست و برای دومین بار به سؤالات آنها پاسخ داد. او از این گفت كه فی‌البداهه كسی را از تیم ملی خط نمی‌زند و باید عملكرد بازیكنان را ببیند. او از پرسینگ مهاجم‌ها تعریف كرد و از این گفت كه به طور كلی از عملكرد تیم ملی راضی است. ویلموتس در ادامه به این اشاره كرد كه در جناح چپ تیم ملی دستش بسته است و باید به‌جز میلاد محمدی مدافع چپ خوب دیگری هم در اختیار داشته باشد. در پایان هم تاكید داشت در صحبت‌هایی كه با ساكت داشته قرار است تیم ملی اردوی خوب با امكانات بسیار بالا برگزار كند.
پاس زیبای كریم
یكی از نكات زیبای بازی پاس كریم انصاری‌فرد به مهدی طارمی روی گل دوم ایران بود. او با یك پشت پای زیبا موفق شد مهدی را در فرصت گلزنی قرار دهد. وقتی از كریم در‌این‌باره می‌پرسیم لبخندی می‌زند و می‌گوید: یك لحظه مهدی را دیدم كه دارد فرار می‌كند و در آن لحظه بهترین و سریع‌ترین كار این بود كه با پشت پا به مهدی پاس دهم كه خدا را شكر توپم به او رسید و گلش كرد. انصاری‌فرد همچنین از این می‌گوید كه خواسته‌های مارك ویلموتس با كارلوس كی‌روش متفاوت است: بله، تازه كار را با مربی جدید شروع كرده‌ایم و شك نكنید رفته رفته بهتر می‌شویم.
هت تریك كار كه بود؟
یكی از اتفاقات مثبت مسابقه هت تریك مهدی طارمی بود. او كه در جام ملت‌ها هم جزو بهترین بازیكنان ایران بود، موفق شد در این بازی سه گل بزند و دوباره نامش را سر زبان‌ها بیندازد. مهدی كلا نشان داده در تیم ملی چیز دیگری است. او درباره این هت تریك می‌گوید: خواست خدا بود. در ضمن همه بازیكنان در گلزنی من نقش داشتند. همه با هم گل می‌زنیم و با هم گل می‌خوریم. یكی از سؤالاتی كه این روزها از طارمی مطرح است، به بازگشتش به پرسپولیس باز می‌گردد. شایعه در این باره زیاد است. وقتی از مهدی هم در این باره سؤال می‌كنیم، جواب می‌دهد: فراموش نكنید كه در اردوی تیم ملی هستیم و اجازه نداریم درباره مسائل باشگاهی حرف بزنیم. فعلا تیم ملی اولویت اول است.
واكنش جهانبخش به جدایی
علیرضا جهانبخش كه مدتی در رسانه‌های ایران سكوت كرده بود، بعد از بازی با سوریه مجبور می‌شود بیشتر درباره فصل ناموفقش در انگلیس حرف بزند. از او درباره احتمال جدایی‌اش از برایتون می‌پرسیم كه جواب می‌دهد: من با این باشگاه قرارداد دارم. می‌پرسیم فصل برایش خوب بود یا بد كه می‌گوید: راستش فراز و نشیب زیاد بود. فراموش نكنید بازی در انگلیس سخت است. من هم سال اولم بود. شك نكنید فصل بعدی برایم بهتر خواهد بود.
بازی هجومی از زبان بیرانوند
نكته‌ای كه در اولین بازی تیم ملی به چشم آمد، بازی هجومی بود. در دوران حضور كی‌روش بازی هجومی از نظر خیلی‌ها حلقه مفقود شده تیم ملی بود. فدراسیون هم از ویلموتس خواسته بود تا بیاید و تیم ملی را هجومی كند. وقتی در این باره از بیرانوند می‌پرسیم، می‌گوید: خب آقای ویلموتس هم اصرارش بازی هجومی بود. او اضافه می‌كند: ما قرار است هجومی بازی كنیم. سرمربی جدید همین را می‌خواهد.