مختلف‌الاضلاع  با حضور فلاح و حجار

مختلف‌الاضلاع با حضور فلاح و حجار


نادر فلاح از اجرای نمایش «مختلف الاضلاع» با بازی خودش و میترا حجار در تماشاخانه سپند خبر داده و به مهر گفته: قرار است این نمایش را به تهیه‌كنندگی كمال تبریزی از ۱۹ خرداد در تماشاخانه سپند به صحنه ببرم. اجرای این اثر نمایشی ساعت 22 و 30 دقیقه خواهد بود كه امیدوارم در این زمان مخاطبان با خیالی راحت‌تر بتوانند به دیدن نمایش بنشینند.
از جمله دلایلی كه فلاح برای اجرای نمایش در این ساعت از شب ذكر كرده، شب‌زنده‌داری ایرانی‌ها بوده و كم شدن ترافیك شهر و تمام‌شدن زمان طرح ترافیك. فلاح به مهر گفته: ما ایرانی‌ها هم اغلب افراد شب‌زنده‌داری هستیم و تا پاسی از شب بیداریم؛ بنابراین انتخاب ساعت 22 و 30 دقیقه برای اجرا زمان مناسبی خواهد بود. گفتنی است در این نمایش كه روایتی چندوجهی از دوتایی‌های تاریخ را به تصویر می‌كشد، نادر فلاح و میترا حجار ایفای نقش می‌كنند. در این اثر شاهد اجرای پنج نمایش كوچك در قالب یك اجرا خواهیم بود كه ارتباط زیادی با هم ندارند اما در شكل اجرایی و زبان به هم شبیه هستند.
از جمله دوتایی‌های تاریخی كه در نمایش به آنها پرداخته می‌شود ارتباط هیتلر و هیملر، دن كیشوت و سانچو و گویا و كشیش است؛ افرادی كه بخشی از ویژگی‌ها و هویتشان در ارتباط با یكدیگر شكل گرفته است. البته این نمایش از فضایی كمدی برخوردار است و ارتباط این افراد با هم با زبانی طنز به تصویر كشیده می‌شود.