یك بالكی سابقه‌دار

یكی از مهم‌ترین شركت‌های تولید‌كننده كاغذ بالك در جهان، با مدیریت منابع جنگلی توانسته به این موقعیت دست پیدا كند

یك بالكی سابقه‌دار

یكی از مهم‌ترین شركت‌های تولیدكننده كاغذ بالكی، شركت سوئدی هولمن است. این شركت سالانه نزدیك به 7/1 میلیون تن انواع كاغذهای بالكی را برای صنعت نشر اروپا و جهان تولید می‌كند و استفاده درست از منابع غنی جنگلی و فناوری پیشتاز رمز موفقیت این شركت برای دست یافتن به عنوان مهم‌ترین شركت تولید كاغذ بالكی جهان است.
هولمن برای تولید كاغذ از منابعی چون جنگل‌های مصنوعی استفاده می‌كند كه طبق یك برنامه 150 ساله كاشت درختان در كشور سوئد مدیریت می‌شود.
 منابع جنگلی كشور سوئد در 80 سال بر اساس این برنامه‌ریزی نه تنها كم نشده است، بلكه دو برابر شده است. هولمن یكی از صد شركت پایدار سازمان ملل شناخته شده و تمامی محصولات آن استانداردهای مدیریت منابع طبیعی را دارند.
محصولات متنوعی در شركت هولمن تولید می‌شود كه از آن جمله می‌توان به كاغذ كتاب كرِم رنگ هولمن و كاغذ ترند اشاره كرد كه برای انتشار مجله مورد استفاده قرار می‌گیرد و امكان چاپ گرافیك‌های رنگی بیشتری در مقایسه با سایر انواع كاغذ بالكی دارد.
كاغذ ترند سفید استخوانی است و به قول اهالی چاپ پشت نمی‌زند، یعنی رنگ تصاویر منتشر شده در یك روی كاغذ به روی دیگر آن نشت نمی‌كند.
کمپانی هولمن از سال 1875 تاکنون فعالیت می‌کند و در تمامی این سال‌ها نه‌تنها آسیبی به‌جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور سوئد  وارد نکرده بلکه به آن توسعه بخشیده و در اقتصاد این کشور نیز سهم به‌سزایی داشته است.