کوتاه از جامعه

کوتاه از جامعه

 مددجویان كمیته امداد 
یك میلیارد تومان فطریه گرفتند 

حمیدرضا شیران، مدیركل كمیته امداد استان تهران از پرداخت یك میلیارد تومان فطریه به مددجویان تحت حمایت خبر داد و گفت كه این مبلغ به حساب ۳۱۹۱ خانواده تحت حمایت واریز شده است.
وی با بیان این‌كه این مبلغ شامل فطریه عام و سادات بوده، توضیح داد: پرداخت فطریه در شش سرفصلِ تامین هزینه‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج، كمك‌هزینه دانشجویان، مساعدت‌های موردی، تامین لوازم ضروری، اجاره مسكن و هزینه‌های درمان (فرانشیز) پرداخت می‌شود. به گفته شیران، كفارات عمد و غیرعمد نیز به خرید نان و ماكارونی برای مددجویان اختصاص می‌یابد. / ایسنا

 مراكز «بهاران» 
به بهزیستی رسید 

انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران گفت: شهرداری تهران آمادگی خود را اعلام كرده تا هشت مركز بهاران را به صورت آماده در اختیار بهزیستی استان تهران قرار دهد تا در دو مركز به نگهداری از كودكان كار و خیابان و در بقیه مراكز به رسیدگی به معتادان بهبود یافته بپردازیم.
وی ضمن تاكید بر لزوم مقابله منسجم با معضل اعتیاد عنوان كرد: باید از همه ظرفیت‌ دستگاه‌های اجرایی برای مبارزه با اعتیاد در ابعاد مختلف پیشگیری، درمان، افزایش ظرفیت مراكز نگهداری و پاكسازی محلات نیازمند مداخله بهره بگیریم كه البته تاكنون نیز اقدامات خوبی دراین حوزه صورت‌گرفته‌است.
محسنی‌بندپی تصریح كرد: از دستگاه قضایی و دادگستری استان نیز می‌خواهیم منازلی كه به عنوان مراكزتهیه و فروش مواد روانگردان مورد استفاده قرار می‌گرفت و پلمپ شده، مصادره شود تا آسیب ناشی از آنها به بقیه منازل و محلات اشاعه نیابد. / ایلنا


 كدام سربازها میلیونی حقوق می‌گیرند

موسی كمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادكل نیروهای مسلح با تاكید براین كه در حال پیگیری افزایش حقوق سربازان هستیم، گفت: برابر قانون، حقوق سربازان باید بین۶۰ تا۹۰ درصد حداقل حقوق كاركنان پایور باشد كه این مبلغ برحسب درجه برای سرباز صفر حدود۶۰ درصد و برای سرباز با درجه‌ستوان یكم پزشك۹۰ درصد است، اما با توجه به این كه در قانون بودجه چنین مبلغی برای پرداخت به سربازان پیش‌بینی نشده، بنابراین در حال حاضر این مبلغ به عنوان حقوق به سربازان پرداخت نمی‌شود.
وی افزود: هم‌اكنون حداقل حقوق كاركنان پایور یك میلیون و ۸۷۵ هزار تومان است كه با توجه به درجه سربازان مددجو بین ۶۰ تا ۹۰‌درصد این رقم به آنان تعلق می‌گیرد. بر‌این اساس حداقل حقوق یك سرباز متأهل تحت‌پوشش كمیته امداد با درجه سرباز یا ناوی یك میلیون و ۱۲۵ هزار تومان و حداكثر این حقوق برای سرباز با درجه ستوان یكم پزشك یك میلیون و ۶۸۸ هزار تومان خواهد بود كه ۱۷۱‌هزارتومان نیز حق تأهل و اگر دارای فرزند باشد به ازای هر فرزند ۴۴ هزار و۵۰۰ تومان نیز حق اولاد دریافت خواهد كرد.
وی با بیان این كه در مورد سربازان مجرد تحت پوشش كمیته امداد این رقم به میزان ۷۰ درصد محقق شده است، گفت: بر این اساس سرباز یا ناوی ۷۸۷ هزارتومان حقوق داشته و سربازی با درجه ستوان یكم پزشك یا ناوبان‌یكم پزشك نیز یك میلیون و ۱۸۱ هزار تومان حقوق دارد.  
به گفته كمالی، درحال حاضر یك سرباز متأهل تحت پوشش كمیته امداد حداقل یك میلیون و ۵۰۰ هزار و حداكثر تا دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌كند و این حقوق شامل افراد دارای غیبت نیز خواهد شد.  /  ایسنا