هویت چهل‌تكه با رنگ‌های خشكیده الهام عظیمی

هویت چهل‌تكه با رنگ‌های خشكیده الهام عظیمی




استفاده مجدد از رنگ‌های خشك‌شده روی پالت نقاشی و بازیابی آنها به عنوان یك تكنیك جالب توجه، آثار الهام عظیمی را خاص می‌كند اما رویكرد مضمونی او نیز بر تأویل‌پذیری بیشتر آثارش تاكید می‌كند.
نمایشگاه «هویت چهل‌تكه» الهام عظیمی این روزها در گالری مژده دایر است و بیش از هر چیزی توجه مخاطبان به تكنیك خاص او در آفرینش این آثار جلب می‌شود، تكنیكی كه از بازیافت عنصر شكل‌دهنده نقاشی، رنگ می‌آید اما این همه جذابیت‌های هویت چهل‌تكه نیست. او از انسان معاصر دردمندی می‌گوید كه حال نزاری دارد و حتی سیمای ظاهری‌اش را در اثر دردمندی درونش از كف داده است.
الهام عظیمی، درباره نحوه شكل‌گیری آثار نمایشگاه هویت چهل‌تكه می‌گوید: «همواره به متریال بازیافتی علاقه داشتم، بر همین مبنا اندك اندك، توجهم به رنگ‌های خشك‌شده بر پالت‌های نقاشی جلب شد. وقتی رنگ اكرلیك بر روی پالت نقاشی خشك می‌شود، طیف رنگی جذابی ایجاد می‌كند كه بسیار مورد توجه من قرار گرفت. بنابراین همواره به این مساله فكر می‌كردم كه از رنگ‌های خشك‌شده پالت به عنوان یك متریال استفاده كنم. توجه به رنگ‌های خشك‌شده پالت، سبب شد كه این بخش اندك اندك به متریال اصلی كار من و تكنیك شخصی‌ام تبدیل شود. تازه بودن این روش اجرا سبب شد با استقبال خوبی از سوی سایر هنرمندان و اساتیدم مواجه شوم زیرا در نگاه نخست رنگ‌های خشك‌شده پالت برای دیگران آشنا نشان می‌دهند و به نحوی آشنایی‌زدایی می‌كنند.
پرتره‌های بعضا به‌هم‌ریخته و مخدوش‌شده عظیمی در گستره دیوارهای گالری مژده چشم مخاطب را درگیر می‌كند، برخی به كل صورتی ندارند، برخی چشم و برخی نیز از تناسب بی‌بهره‌اند. این روایت نقاش از انسان امروز است. چهار تابلوی موزاییكی او از یكصد پرتره كوچك فضایی منقلب‌كننده را به مخاطب تلقین می‌كند كه بسیار جالب توجه است.
نمایشگاه هویت چهل‌تكه تا سی‌ویكم خردادماه درگالری مژده واقع در سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، كوچه هجدهم شرقی، پلاك 27 دایر است.