پایه‌های سست رویای آمریكایی

پایه‌های سست رویای آمریكایی



هر چند روز خوبی بود، اما تماشای یك عكس، حال همه‌مان را گرفت و عكسی كه نشان می‌داد دوباره گوشه‌ای از جهان كودكی در جست‌وجوی زندگی بهتر در مسیری حركت داده شده كه حالا.... چاره‌ای نیست جز تماشای جهان با همه خوبی‌ها و تلخی‌هایش، خوبی‌ها و بدی‌هایی كه آدم‌ها، مرزها و سیاست آن را رقم می‌زنند و در نهایت اتفاقات و تصاویری را در حافظه جهان ثبت می‌كنند كه تلخی‌شان می‌تواند برای همیشه ذهن ما و انسان آینده را با خود
درگیر كند.
 عكسی كه روز گذشته از غرق شدن پناهجویی در مرز آمریكا و مكزیك منتشر شد، حالا دست به دست می‌چرخد و خیلی‌ها در جهان تماشایش می‌كنند، تماشای رویای آمریكایی كه هر روز بیش از پیش تصاویری تلخ و تكان‌دهنده آن را می‌لرزاند. همكارمان آذر مهاجر امروز رفت سراغ این عكس تكان‌دهنده و حواشی و ماجراهایش را در رسانه‌های جهان مورد بررسی قرار داد. می‌توانید گزارش این عكس را در صفحه 10 بخوانید و زل بزنید به این عكس و عكس‌های مشابهی كه طی مدت زمان كوتاهی رسانه‌های جهان را تكان داده‌اند.
در صفحه 9 محمدصادق علیزاده، دبیر گروه فرهنگ و هنر هم به زندگی هفتمین پیشوای شیعیان حضرت امام صادق(ع) پرداخته است. او به مناسبت شهادت این امام اتفاقات مهم زندگی‌اش را مورد بررسی قرار داده و تاثیر او را در ثبات پایه‌های شیعه جعفری بررسی كرده است. مطلب در همین صفحه 9 كه در حال خواندنش هستید منتشر شده است. این را هم بگوییم كه گزارش نكته جالب دیگری هم دارد و از منظر تاریخی به این موضوع پرداخته كه از چه زمانی سالروز شهادت این امام بزرگوار در تقویم كشور به‌عنوان تعطیل رسمی شكل گرفته است.
 در صفحه 11 هم امید رحمانی رفته سراغ یك موضوع مهم. او وضعیت تعداد سینماهای كشور در سال 97 را براساس آماری كه معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی منتشر كرده مورد بررسی و تحلیل قرار داده و آخرش هم به این رسیده كه با وجود افزایش تعداد سالن‌های سینما در كشور باز هم اوضاع آنطور كه باید، خوب نیست و استان‌های بسیاری در كشور امكانات خوبی برای سینماها نداشته یا تعداد سینماها در برخی از آنها بسیار محدود است.
 در صفحه 12 هم مثل هر آخر هفته برایتان سینمای جهان داریم. كیكاووس زیاری باز هم بهترین و مهم‌ترین اتفاقات سینمای جهان را از رسانه‌های مطرح جمع‌آوری كرده و در این صفحه خدمتتان ارائه كرده است. زیاری از روزنامه‌نگاران برجسته این حوزه است كه ما همه به همكاری با او افتخار می‌كنیم و هر روز از حافظه بی‌نظیر و اطلاعات هنری و بخصوص سینمایی‌اش استفاده می‌كنیم.