شنبه مرموز

شنبه مرموز


دیروز شنبه تعطیلی بود كه هیچ چیز از آدینه‌های مغموم كم نداشت. روزی كه با سؤال و حیرت و گمانه‌زنی و قضاوت و پچ‌پچ درباره اتفاق روز جمعه آغاز شده و خیلی زود به سكوت نشسته بود. مثل همه روزهای تعطیل، همه سخت مشغول نوشتن بودیم و هر یك نفرمان به اندازه چندنفر مشغله داشت، اما بیشتر از همه خبرنگار سینمایی ما كه هم مشغله داشت و هم دلمشغولی. مثل همیشه متمركز و پرشور می‌نوشت، اما با هر ضربه روی كیبورد تلاش می‌كرد اتفاق آدینه را از ذهن بیرون یا به ترتیبی آن را باور كند.
خبرنگار ما  كه تی‌شرت منقش به تصویر استادش را به تن كرده، درباره هنرنمایی گلاب و لنگرودی در فیلم «دوباره زندگی» می‌نوشت و محمدصادق علیزاده ضمن نوشتن گزارش صفحه 9، رتق و فتق امور سرویس را برعهده داشت و آذر مهاجر آن دورترها برای صفحه 10 كیبورد می‌زد. حال و هوای غریبی بود و جای سفررفته‌ها خالی اما با همه اینها كسی كم نگذاشت و همین طور كه می‌بینید همه صفحات پر است از موضوعات خواندنی.
 بگذارید از همین صفحه شروع كنیم. محمدصادق علیزاده، درباره تشییع شهدا در نقاط مختلف كشور نوشته است. نثر خودمانی او را از دست ندهید با روایت اول شخص كه كمك می‌كند با لحظه لحظه گزارشش همراه شوید. ضمن این‌كه در میانه شرح رویدادها حتما از اطلاعات و دانش گزارشگر بهره خواهید برد و با یك تیر دو نشان خواهید زد.
 صفحه 11 اما از بابتی دیگر خواندنی است؛ خبرنگار سینمایی ما كه همه عمر ستایشگر هنر و توانمندی استادش مهدی هاشمی بوده، پایان هفته گذشته بی‌خبر از همه‌جا به تماشای فیلم دوباره زندگی رفت كه درباره این فیلم بنویسد؛ فیلمی با بازی شمس لنگرودی و گلاب آدینه. می‌خواست گزارشی خواندنی درباره هنرنمایی همسر استادش بنویسد و البته این كار را هم كرده؛ گزارش او را با دقت بخوانید و جزئیات ظریفی را كه او در لابه‌لای این گزارش گنجانده
از دست ندهید.
 برای صفحه 10، آذر مهاجر گزارشی نوشته از یك كتاب درباره خاطرات جمعی از شهدای دفاع مقدس كه شاید كمتر درباره آنها می‌دانیم؛ شهدای اهل كشور افغانستان كه برادری را در تمام برهه‌های تاریخی به ما اثبات كرده‌اند. این گزارش را كه بخوانید،‌ اصلا بعید نیست به خواندن كتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» علاقه‌مند شوید.
 در صفحه 12 گزارشی داریم از كیكاووس زیاری كه بارها از سابقه و كسوتش گفته‌ایم. زیاری این بار از هالیوود ریپوتر گزارشی ترجمه كرده درباره عروسك‌های بدطینت! این روزها كه والت دیزنی سری چهارم كارتون داستان‌های اسباب‌بازی را منتشر كرده و حسابی روی اسباب‌بازی‌های شاد و شنگول و مهربان و رنگارنگ این فیلم تبلیغ می‌كند، در گزارش زیاری می‌توانید با عروسك‌هایی آشنا شوید كه نقش‌های منفی را به‌عهده داشته‌اند.
ضمیمه قاب کوچک