جشنواره‌ای برای توانمندسازی روستاها و دهیاری‌ها

جشنواره‌ای برای توانمندسازی روستاها و دهیاری‌ها

ششمین جشنواره ملی طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها هفته گذشته با حضور فعال اساتید، پژوهشگران و مدیران اجرایی حوزه مدیریت روستایی و دهیاری‌های مختلف استان‌های كشورمان برگزار شد. جشنواره‌ای با هدف شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جوامع روستایی، شناسایی و معرفی تجارب موفق و تعمیم آن به سایر دهیاری‌ها، تقویت روحیه خلاقیت و نوآوری در مدیریت محلی، توانمندسازی و ارتقای ظرفیت‌های مدیریت محلی و تشویق دهیاری‌های برتر و افزایش انگیزه در میان دهیاران فعال و خلاق كشور.
مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور به ما می‌گوید: شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های روستا و تشویق دهیاران موفق و خلاق از اولویت‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور است و برخی از دهیاری‌ها اقدامات خلاقانه‌ای برای تولید و ایجاد اشتغال انجام داده‌اند كه باید این اقدامات به جامعه روستایی كشور معرفی تا سایرین هم آنها را به كار گیرند.
جمالی نژاد همچنین بر معرفی صحیح طرح‌های موفق دهیاری‌ها در مناطق روستایی و در سطح دهیاری‌های كشور تاكید می‌كند. رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور با اشاره به این‌كه توسعه روستاها در دستور كار دولت و وزارت كشور قرار دارد، می‌گوید: دهیاران در ایجاد فضای پرتحرك و همراه با امید در روستاها نقش زیادی دارند و هرگاه به‌ دنبال كارهای نوآورانه و ارائه ایده‌های جدید و خلاقانه بوده‌اند، گام‌های خوبی برای توسعه و پیشرفت روستا برداشته شده است.
جمالی‌نژاد ادامه می‌دهد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور از راهكارها و دیدگاه‌های موفق دهیاران، جوانان خلاق روستا، شركت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها و همچنین نظرات نخبگان و صاحب‌نظران جامعه علمی كشور برای پیشرفت و تقویت خدمات دهیاری‌ها به مردم و تقویت كارآفرینی و تولید شغل در مناطق روستایی استقبال می‌كند و حمایت‌های لازم را برای الگوسازی، ترویج و نشر این ایده‌ها به عمل می‌آورد.