معرفی تابستانه‌های شبکه ۴

معرفی تابستانه‌های شبکه ۴

نشست خبری تبیین برنامه‌های طرح جامع تابستانی شبكه چهار سیما با حضور مدیر این شبكه برگزار شد.
به گزارش جام‌جم، دكتر مسعود معینی‌پور، مدیر شبكه چهار سیما كه در طرح جامع تابستانی از سوی مرتضی میرباقری معاون سیما به سمت رئیس ستاد مطالعه و كتابخوانی و حفظ و ترویج زبان و ادب فارسی منصوب شده است، برنامه‌های این شبكه را در فصل تابستان تبیین كرد. معینی‌پور درباره برنامه‌های شبكه چهار در تابستان امسال گفت: صد فیلم برگزیده مخاطبان و منتقدان در طول تابستان برای پخش روزانه در نظر گرفته شده است. برنامه تركیبی «چرخ» هم با رویكرد تحلیلی و خبری حوزه فناوری است كه از امشب ساعت 19پخش آن آغاز و سه شب در هفته روزهای یكشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه پخش می‌شود.
مدیر شبكه چهار افزود: برنامه درس گفتار به بحث‌های علوم انسانی و شناخت علوم مدرن می‌پردازد و پنج روز در هفته در یك بسته 30 دقیقه‌ای پخش می‌شود. هر استاد در این برنامه مباحث را در پنج قسمت ارائه می‌كند. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 پخش می‌شود.
 همچنین هر شب در قالب برنامه قصه شب از ساعت ۲۲ و 30 دقیقه تا ۲۳ رمان‌های برتر ایران و جهان توسط هنرمندانی نظیر فرهاد آییش خوانده می‌شود. این رمان‌ها هم جذابیت تاریخی داشته و روایت‌های نابی از فرهنگ و ادبیات ملت‌ها را ارائه می‌كند و هم عادت قصه‌خوانی شبانه را احیا می‌كند. هر رمان در چهار شب توسط راویان ارائه می‌شود.
معینی‌پور از پخش برنامه شب‌های هنر از هفته آینده خبر داد و گفت: شب‌های هنر هم كه از سال گذشته پخش آن آغاز شده است از هفته آینده سری جدید آن طبق روال گذشته شب‌ها ساعت 23 پخش می‌شود و در سری جدید در كنار شب تئاتر، موسیقی، روایت، شعر، سینما، شب معماری به تازگی به آن اضافه شده است. وی عنوان كرد: از شب گذشته و به طور روتین شنبه‌ها، برنامه‌ای با نام خیلی دور خیلی نزدیك روی آنتن می‌رود. در این برنامه ۱۳ گفت‌وگوی ویژه با اندیشمندان به زبان انگلیسی كه از سال ۹۷ تا اوایل ۹۸ به ایران آمده‌اند، انجام شده است. اجرای این برنامه را دكتر شهاب اسفندیاری برعهده دارد و با مهمان‌ها درخصوص هنر، تفكرات، نسبت‌شان با ایران و جهان و آینده اندیشه در ایران و جهان گفت‌وگو می‌كند.تمامی گفت‌وگو‌ها به زبان انگلیسی است كه همزمان به صورت فارسی زیرنویس می‌شود، این برنامه از ارزش خبری بالایی برخور دارد است و بعد از زاویه، مهم‌ترین برنامه اندیشه‌ای ما محسوب می‌شود.
معینی‌پور عنوان كرد: یكشنبه‌ها مستند حكایت‌دل كه شامل ۲۰ پرتره از ۲۰ نفر از مفاخر كشورمان است، پخش می‌شود. سری ششم و هفتم مسابقه سینمایی چهار سه دو یك نیز هم در هفته دو شب روی آنتن می‌رود.
مدیر شبكه چهار از پخش برنامه‌ای مختص زنان با نام انگاره خبرداد و افزود: از اواسط تیر ماه و احتمالا همزمان با روز عفاف و حجاب، پخش برنامه تركیبی انگاره شروع می‌شود و به موضوع مواجهه اندیشمندان با زیست زنانه و مسائل مربوط به حوزه زنان، به طور عام و عمیق می‌پردازد و فراتر از مسائلی مانند عفاف و حجاب یا جایگاه زنان در خانواده، وضعیت زنان در جامعه امروز را بررسی می‌كند.
مسافران كهكشان عنوان برنامه جدید دیگری است كه از جمعه‌ها به صورت هفتگی ساعت 23 در جدول پخش برنامه‌های شبكه جانمایی شده است. این برنامه در حوزه نجوم است كه جای خالی‌اش در شبكه چهار احساس می‌شد. وی افزود: سری جدید برنامه زاویه هم از این هفته همچون گذشته چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱ پخش آن آغاز می‌شود. برنامه ضیافت هم كه شروع آن از ماه رمضان آغاز شد از پنجشنبه 13 تیر پخش آن به صورت هفتگی ساعت 19 از سر گرفته می‌شود. برنامه‌هایی همچون معرفت با ساختاری جدید، سری دوم مجموعه پندار و شوكران، كتاب با سُس تند از جمله برنامه‌های جدید شبكه چهار برای نیمه دوم سال است. وی افزود: طلوع هم از امروز صبح كار خود را آغاز كرده و زمان پخش سریال هم، همچون گذشته در ساعت‌های 24 و 18 در جای خود قرار دارد و باكس مستندهای داخلی و خارجی هم به روال گذشته ادامه خواهد داشت.