حزب‌ا... : عربستان سعودی، امارات و بحرین  به لبنانی‌ها خنجر زدند

حزب‌ا... : عربستان سعودی، امارات و بحرین به لبنانی‌ها خنجر زدند

شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌ا...  لبنان روز یکشنبه در سخنانی گفت که حمایت‌های عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین از طرح آمریکایی «معامله قرن»، تهدیدی واقعی برای همه مردم لبنان است.
به گزارش فارس، شیخ قاووق اظهار داشت که این سه کشور عربی با اتخاذ سیاست‌ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خنجر را به سینه لبنانی‌ها فرو کردند.
عضو شورای مرکزی حزب‌ا...  تاکید کرد که ریاض، ابوظبی و منامه با شرکت در کنفرانس موسوم به «کارگروه منامه» نقاب توطئه علیه فلسطین را از چهره خود برداشتند.
به گزارش پایگاه خبری العهد،دفتر سیاسی جنبش انصارا...  یمن نیز هفته گذشته همزمان با آغاز کنفرانس بحرین، بیانیه‌ای را در رد معامله قرن و حمایت از فلسطینیان منتشر و در آن گفته بود که این سه کشور عربی در راس خائنان جهان عرب قرار دارند.
«کارگروه اقتصادی بحرین» سه‌شنبه شب به مدت دو روز در منامه برگزار شد و در آن تعدادی از کشورهای جهان عرب از جمله عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر به منظور بررسی طرح آمریکایی «معامله قرن» حضور به هم رساندند.
معامله قرن، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، با ادعای پایان منازعه رژیم صهیونیستی با فلسطین و در راستای عادی‌سازی روابط عربی - اسرائیلی است.
در این طرح و مذاکرات بعدی، مساله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.
این نشست با وجود مخالفت بسیاری از گروه‌های فلسطینی و شخصیت‌های عربی مختلف جهان برگزار شد ولی برخی دولت‌های عربی از جمله عربستان سعودی و امارات با حضور در آن برخلاف افکار عمومی ملت خود قدم برداشتند و همین امر موجب ایجاد شکاف بیشتر بین آنان شده است.