مبلغ وام خرید مسكن  افزایش نمی‌یابد

مبلغ وام خرید مسكن افزایش نمی‌یابد


طرح بانك مسكن برای تعیین سقف تسهیلات خرید مسكن باتوجه به توانایی بازپرداخت افراد، قرار بود در شورای پول و اعتبار مطرح شود، اما وزیر راه و شهرسازی گفته كه سقف وام خرید مسكن افزایش نخواهد یافت.
به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش قیمت مسكن در سال گذشته و كاهش قدرت خرید مردم، چندی پیش بانك مسكن از ارائه طرحی به شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسكن باتوجه به توانایی بازپرداخت افراد مختلف خبر داد كه گفته می‌شد این طرح منتظر تأیید شورای پول و اعتبار است و سپس نهایی می‌شود.
در حال حاضر همه متقاضیان دهك‌های 3 تا 7 درآمدی كه گروه هدف بانك مسكن برای پرداخت تسهیلات مسكن هستند، از سقف ۸۰ میلیون تومانی وام استفاده می‌كنند؛ اما بانك مسكن پیشنهاد داده بود براساس قدرت خرید و توان بازپرداخت افراد، سقف‌های تسهیلاتی به صورت متغیر تعیین شود و افراد بر اساس قدرت خرید و بازپرداخت اقساط خود بتوانند از تسهیلات متناسب با شرایط خود استفاده كند.
مدیرعامل بانك مسكن گفته بود اجرایی شدن این پیشنهاد، نیازمند مصوبه شورای پول و اعتبار است.
این در حالی است كه با گذشت حدود دو ماه از این ماجرا، محمد اسلامی،وزیر راه و شهرسازی صراحتا اعلام كرده مبلغ وام خرید مسكن افزایش نمی‌یابد، چراكه اعتقادی به افزایش مبلغ وام خرید مسكن ندارد.
وی با حضور در یك برنامه تلویزیونی درباره افزایش قیمت مسكن گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تحولات در بخش مسكن و التهابات قیمتی هیچ تناسبی با تقاضای مسكن ندارد، بلكه نوسانات ارزی سبب شده مردم كالای خود را به قیمت ارز، ارزیابی كنند كه عمدتا برای حفظ ارزش دارایی‌های خود آن را به ملك تبدیل كرده‌اند و همین موضوع، سبب افزایش قیمت مسكن شده است.