سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با رویكرد تمدنی

سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با رویكرد تمدنی


سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در قالب یك رویداد مساله‌محور با رویكرد تمدنی در دانشگاه امام صادق (ع) و با مشاركت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر كشور برگزار می‌شود.
به گزارش جام‌جم، روز گذشته نخستین جلسه شورای راهبری سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی تشكیل شد.
در این جلسه بهمنی، ضمن تاكید بر ایجاد تحول در نوع نگاه، چارچوب مفهومی، نقشه معنایی و ساختار جدید در رابطه با همایش سوم گفت: یكی از اهداف این همایش ایجاد پل ارتباطی میان كارهای علمی و كارهای ترویجی در سطح جامعه است.
بهمنی در تشریح این رویكرد تاكید كرد: در مفهوم‌پردازی سواد رسانه‌ای با رویكرد تمدنی، افزایش سلامت و اعتلای مناسبات مردم «مردم و مناسبات مردم » حاكمیت در دستوركار مطالعه و ترویج سواد رسانه‌ای قرار می‌گیرد و باید به مساله‌شناسی و راه‌حل‌جویی در این عرصه پرداخت.
در ادامه دكتر امامی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه امام صادق (ع) ضمن تمجید از این حركت بزرگ ملی گفت: جریان سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، یك جریان میان‌رشته‌ای است كه باید تمامی رشته‌ها و گرایش‌های علمی در این زمینه با همدیگر همكاری داشته باشند.
دكتر حسن بشیر، استاد ارتباطات بین‌الملل و رئیس سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، ضمن توضیح رویكردهای اولین و دومین همایش و تفاوت اساسی همایش سوم با دو همایش قبلی تاكید كرد: در این همایش گفتمان‌سازی مؤثر در حوزه سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی باید مورد توجه جدی قرار گیرد. این گفتمان‌سازی باید در سه سطح حكومتی، دانشگاهی و مردمی صورت گیرد تا به نتایج مؤثری در این زمینه دست یابیم.
بشیر خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه امام صادق‌(ع) ساختار تشكیلاتی مناسب با حضور استادان فرهیخته و متخصص در این زمینه طراحی كرده‌ایم كه امیدوارم با مساعدت جمعی تمامی نیروهایی كه علاقه‌مند به این جریان اجتماعی و فرهنگی مهم باشند، بتوان به دستاوردهای مؤثر و مفیدی در این زمینه رسید.