سینما نیاز به حرف‌های  جدید دارد

سینما نیاز به حرف‌های جدید دارد


محمد كاسبی، بازیگر پیشكسوت سینما و تلویزیون در پی اظهارات سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر نرفتن ۸۸ درصد مردم كشور به سینما گفت: دلایل دوری مخاطبان از سینما بسیار زیاد است و به یكی دو مورد بسنده نمی‌شود و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود سال به سال شاهد كاهش شدیدتر میزان مخاطبان سینما خواهیم بود.
بازیگر فیلم‌های سینمایی «دیوار» و «مریم مقدس (س)» در گفت‌وگو با سینماپرس افزود: یكی از مسائل مهمی كه می‌توان میزان بیشتری از مخاطبان را به سالن‌های سینما كشاند پایین آمدن هزینه بلیت است؛ در كشور ما قطعا افراد فراوانی وجود دارند كه دوست دارند به سینما بروند اما مشكلات شدید مالی به آنها اجازه نمی‌دهد كه بخشی از درآمد خود را صرف سینما رفتن كنند.  او در همین راستا ادامه داد: وقتی روی حقوق كارگران و كارمندان رقمی ناچیز حدود ۴۰۰ هزار تومان اضافه شده اما قیمت اقلام و مایحتاج روزانه ضروری خانوار چند ده برابر افزایش پیدا كرده، معلوم است كه مرد خانواده نمی‌تواند برای رفتن به سینما هزینه كند و تنها به فكر این است كه مایحتاج روزانه خود و خانواده‌اش را تأمین نماید. این وظیفه مدیران فرهنگی و سینمایی است كه قیمت بلیت‌ها را كاهش دهند تا همه اقشار جامعه بتوانند به سینما بروند و از كالای فرهنگی استفاده كنند.
او تأكید كرد: سینما نیاز به حرف‌های جدید دارد، سینما تنوع می‌خواهد، سینما تنها وسیله‌ای برای سرگرم كردن مردم نیست و باید چیزی به آنها اضافه كند اما افسوس كه جای خالی همه اینها در سینمای امروز به‌شدت احساس می‌شود؛ من نمی‌دانم واقعا با این شرایط چرا برخی از بازیگران دستمزدهای آنچنانی می‌گیرند و در فیلم‌ها جولان می‌دهند در صورتی كه دیگر حضورشان باعث فروش فیلم‌ها هم نمی‌شود، واقعا چرا برخی تهیه‌كنندگان حاضرند چنین دستمزدهای نجومی به این بازیگران كارنابلد پرداخت كنند، ا... اعلم!