ثبت نام به شرط پول ممنوع

ثبت نام به شرط پول ممنوع

مدیركل ارزیابی عملكرد آموزش و پرورش گفت: دریافت وجه هنگام ثبت‌نام به جز وجه پول بیمه و كتاب قانونی، نیست اما مدیران توجیه نیستند كه دریافت وجوه اختیاری از والدین هنگام ثبت نام هم قانونی نیست. 
به گزارش مهر، زهرا مظفر درباره مشكلات ثبت‌نامی اولیای دانش‌آموزان پایه‌های اول و هفتم گفت: در تهران و اكثر شهرهای بزرگ ظرفیت مدارس محدود است و ما باید از تراكم كلاس‌ها و غیراستاندارد شدن فضای آموزشی پرهیز كنیم، اما این‌كه ظرفیت مدرسه‌ای در محدوده محل سكونت یك دانش‌آموز پر شده باشد و به این دلیل او را ثبت‌نام نكنند، باید بگویم ما اساسا براساس ظرفیت‌های موجود احصاشده تعداد دانش‌آموزان، ظرفیت‌های محدوده را اعلام می‌كنیم.
وی ادامه داد: اگر اولیایی برای ثبت‌نام دانش‌آموزشان داخل محدوده به مدرسه‌ای مراجعه كردند و به‌دلیل تكمیل ظرفیت او را ثبت نام نكردند به ستاد نظارت بر ثبت‌نام در مناطق مراجعه كنند. البته این را بگویم كه بسیاری از شكایت‌هایی كه به دست ما یا منطقه می‌رسد از طرف اولیایی است كه داخل محدوده یك مدرسه قرار ندارند و شكایت‌ها منطقی نیست. ما با ستادهای ثبت‌نام كل كشور در ارتباط هستیم و همه درخواست‌ها را نظارت می‌كنیم اما عموماً منطقی نیستند. با این همه ما وظیفه پیگیری آنها را داریم.  مظفر عنوان كرد: اولیا برای این‌كه زودتر به نتیجه برسند ابتدا به ستاد ثبت‌نام مناطق مراجعه كنند و درخواست خود را بگویند و اگر پاسخ نگرفتند به استان مراجعه کرده و بعد می‌توانند در سامانه شكایات ما نیز گزارش خود را ثبت كنند. یك راه هم اعلام گزارش از طریق سامانه ریاست جمهوری است كه باز هم به ما ارجاع می‌شود. گزارش‌های مردمی كه ثبت می‌شود باید كمتر از ده روز با اعلام به منطقه و استان، پاسخگویی احصا و اعلام شود. مدیركل ارزیابی عملكرد و رسیدگی به شكایات وزارت آموزش و پرورش درباره نظارت‌های تیم‌های ارزیاب ستاد در این روزهای ثبت‌نام به روند تخلفات احتمالی گفت: ما از سوم تیرماه تیم‌های نظارتی را كه ده تیم دو‌یا سه نفره است به تمام مناطق تهران فرستادیم تا وضعیت را بررسی كنند. ۵۰۰ مدرسه از اول تیر تا به حال با حضور كارشناسان ستادی بررسی شدند. اشكالات بعد از بازدید به رئیس مناطق و مدیركل منطقه اعلام شده است و زمان دادیم كه بازخورد آن را دریافت كنیم.