کوتاه از جامعه

کوتاه از جامعه

پارك ملی گلستان دارای 
ردیف بودجه مستقل شد

مهدی تیموری، رئیس پارك ملی گلستان اعلام كرد این پارك حفاظت شده برای نخستین بار از امسال دارای ردیف بودجه‌ای مستقل و ۸۰میلیارد ریال نیز برای آن پیش‌بینی شده است. 
وی افزود: سال گذشته ۱۲میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات نوین حفاظتی پارك ملی گلستان پیش‌بینی شد كه با تخصیص آن هم‌اكنون برخی اقلام توسط اداره كل حفاظت محیط‌زیست خریداری شده و در حال انتقال به این منطقه حفاظت شده است. 
تیموری از تشكیل ۸۲پرونده تخلف برای افراد سودجو در پارك ملی گلستان از سال گذشته تاكنون خبر داد و عنوان كرد: در این راستا ۱۱۷متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی و ۱۸ قبضه سلاح شكاری و جنگی از متخلفان كشف و ضبط شد./ ایرنا
​​​​​​​
فروش لوازم‌التحریر تجملاتی ممنوع است 
موسی فرزانیان، رئیس اتحادیه صنف لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار تهران در واكنش به فروش لوازم‌التحریر تجملاتی و دفترهای چند میلیون تومانی در ایران گفت: فروش لوازم‌التحریر خارج از عرف و اقلام فانتری با قیمت‌های غیرمعمول ممنوع است. 
وی با اشاره به افزایش قیمت لوازم‌التحریر طی یك سال گذشته عنوان كرد: طی یك سال گذشته كه قیمت ارز بین چهار تا پنج برابر افزایش یافت، طبیعتا قیمت لوازم‌التحریر نیز بالا رفت و به‌طور میانگین، قیمت لوازم‌التحریر حدود سه برابر سال قبل شده است. 
فرزانیان افزود: در این بین شاید بیشترین افزایش قیمت مربوط به دفتر باشد، چراكه كاغذ در بازار به‌شدت گران شد و قیمت هر بند كاغذ از 80 هزار تومان به بیش از 500 هزار تومان رسید./تسنیم

100 كافه تاریخی 
در تهران وجود دارد

پرهام‌ جانفشان، مدیركل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گفت:‌ صد كافه تاریخی در تهران وجود دارد و از سوم شهریور نیز جشنواره كافه مقصد گردشگری در مجموعه سعدآباد برگزار می‌شود. 
وی افزود: موضوع احیا و بهره‌برداری از اماكن تاریخی یكی از اقدامات اصولی در كشور است كه در این خصوص نیز سازمان میراث فرهنگی سیاست‌هایی مبنی بر ارائه تاریخچه این بناها دارد. سعی می‌شود در بناهای تاریخی بازدیدكنندگان اوقات خوب و بانشاطی را سپری كنند./فارس

۵۰۰ هكتار جنگل 
در یك ماه دود شد 

علی عباس‌نژاد، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری كشور گفت: در خرداد حدود ۵۰۰ هكتار جنگل و اراضی جنگلی متاسفانه دچار حریق شد. وی با گلایه از پرداخت نشدن اعتبار لازم برای استفاده از بالگرد در اطفای حریق هوایی در عرصه‌های طبیعی گفت: برای سه سال استفاده از خدمات بالگرد این سازمان‌ها حدود ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده بود كه متاسفانه چیزی پرداخت نشده البته ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. 
عباس نژاد ادامه داد: در سال جاری آتش‌زدن در زمین‌های كشاورزی توسط كشاورزان را به‌طور جد پیگیری كردیم و تعدادی پرونده نیز در استان‌ها در سطح كشور در این زمینه تشكیل شده است.‌/ایلنا