نَقل

نَقل


بهزاد خداویسی، بازیگر نقش مصطفی در سریال سرنخ كه این روزها روی آنتن شبكه‌ آی‌فیلم ۲ رفته، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت:
سرنخ، سریال موفقی به ویژه در ژانر (گونه) خودش بود. این مجموعه قصه‌هایی داشت كه نه مطلقا پلیسی و خشك بودند و نه دور از شم و شگردهای كارآگاهی. یعنی در حالی كه شما سریالی پلیسی را دنبال می‌كردید، قصه‌های مصوری از چگونگی ارتباط عاطفی آدم‌ها را در آن می‌دیدید. ارتباط میان خانواده، مادر، پیچیدگی‌های روحی انسان‌ها و مواردی از این قبیل نیز در این سریال پررنگ بود و همین لطافت‌ها زمختی قصه‌های پلیسی را نرم می‌كرد. به این ترتیب، قصه‌ها نه فقط برای مخاطب علاقه‌مند به ژانر پلیسی بلكه برای مخاطب به طور عام جذاب بود. این موضوع، راز محبوبیت سرنخ و سازندگانش است كه از شخصیت‌های قصه‌های خود خاطرات بصری پررنگی برای نسل علاقه‌مند به تلویزیون ساختند. همان‌طور كه می‌دانید این سریال هنوز هم یكی از بهترین مجموعه‌های ایرانی است.
این سریال از محبوب‌ترین كارهای كارنامه بازیگری من از نگاه مردم است. یعنی بعد از مدتی غیبت و كم‌كاری در عرصه بازیگری، مردم همچنان مرا به نام مصطفای سرنخ و مجید قصه‌های روزگار جوانی می‌شناسند. حتی برخی مرا با اسم مصطفی خطاب می‌كنند و هنوز هم گاهی برایشان همكار جوان امیرحسین اوصیایی هستم كه ارتباط طنازانه شان با هم حلقه‌های معمایی قصه‌ها را پیش می‌برد. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما گاهی اگر جایی تصادف یا دزدی بشود، برخی به من كه هنوز مصطفای قصه‌های سرنخ را به یادشان می‌آورم، مراجعه می‌كنند.
همیشه دوست داشته‌ام نقش‌های متفاوتی را تجربه كنم. حتی اگر نقش كوتاه، كمرنگ، منفی یا نقشی باشد كه دیده نمی‌شود، باز هم اگر متفاوت باشد، آن را انتخاب می‌كنم. حتی پیش آمده است كه نقش اصلی به من پیشنهاد شده و با خواندن فیلمنامه تصمیم گرفته‌ام نقش كوچك اما جذابی را به جای نقش اصلی بازی كنم. در این نقش كوچك لازم بوده است گریمی متفاوت داشته باشم و چندان هم دیده نشده‌ام، اما برای درآوردن آن نقش زحمت زیادی كشیده‌ام.