بازیگر «سلمان فارسی» چه كسی است؟

بازیگر «سلمان فارسی» چه كسی است؟

سریال «سلمان فارسی» به كارگردانی داوود میرباقری از جمله تولیدات الف ویژه تلویزیون به شمار می‌آید كه در ۴۰ قسمت قرار است در بستر داستان زندگی «سلمان فارسی» به سه دوره تاریخ ایران بپردازد كه از آن جمله می‌توان به بیزانس و اسلام، دو بخش كودكی و رحلت پیامبر اسلام و بازگشت سلمان به مدائن اشاره كرد.
به گزارش ایلنا، بخش عمده فیلمبرداری این سریال در شهرك سینمایی شاهرود كه در اطراف شهر كلاته خیج كه واقع در جاده
شاهرود - آزادشهر احداث خواهد شد، انجام شود. البته همچنین گفته می‌شود كه داوود میرباقری برای فیلمبرداری قسمتی از این سریال قصد دارد كه از مکان فیلمبرداری فیلم محمد رسول‌ا... هم استفاده كند و باتوجه به گستردگی طرح، مکان‌های فیلمبرداری دیگری نیز در حال بررسی برای انتخاب است.
امرا... احمد‌جو كه گفته می‌شود دو سال از زمان خود را صرف نگارش سریال سلمان فارسی كرده، درباره آخرین وضعیت این مجموعه گفت: پیش‌تولید این طرح خیلی وقت است كه آغاز شده و تا حد زیادی هم جلو رفته است. شاید بتوان گفت كه این مجموعه، بزرگ‌ترین طرح تاریخی فیلمسازی ایران است كه در حال تدارك است و ان‌شاءا... قرار است داوود میرباقری همین امسال آن را كلید بزند.
وی با بیان این‌كه سلمان فارسی مجموعه عظیم و منحصربه‌فردی بوده كه تا به حال نظیر آن را نداشته‌ایم، ادامه داد: اگر این طرح با همین دقتی كه آغاز شده ادامه پیدا كند و به همین روال پیش برود، قطعا در پایان شاهد یكی از ماندگارترین آثار خواهیم بود كه حالا حالاها نظیر آن را نخواهیم داشت.
احمدجو در پاسخ به این پرسش كه بازیگر نقش سلمان فارسی چه كسی است، بیان كرد: هنوز مشخص نشده كه نقش سلمان را چه كسی بازی می‌كند ولی احتمالا بازیگر این نقش از چهره‌های شناخته‌شده، نخواهد بود. لازم است توضیح دهم كه گروه بازیگران این سریال خیلی پر و پیمان است چراكه قبل از این تقریبا از همه كسانی كه داوطلب بازی در این مجموعه بودند، تست گرفته شده و بازیگران پیر،‌ جوان، كودك و... از همه شهرهای ایران برای بازی انتخاب شده‌اند و به این ترتیب امكان دارد كه بازیگر سلمان از بین همین مجموعه افراد انتخاب شود.
وی درباره این‌كه آیا تاكنون حضور چهره‌های مطرح سینمایی نیز در این سریال قطعی شده است،‌ گفت: هنوز اینقدر كنجكاو نشده‌ام كه در این باره سوال كنم چراكه فعلا درگیر كارهای دیگری هستیم. به همین دلیل این موضوع فعلا مشخص نبوده و بنده از آن اطلاعی ندارم.
این نویسنده ضمن بیان این‌كه در این سریال علاوه‌بر دیالوگ‌نویسی برای گفت‌وگوها، به عنوان مشاور در كنار پروژه قرار دارد، درباره داستان سریال سلمان فارسی توضیح داد: قصه ما از تولد سلمان آغاز می‌شود اما این شخصیت مقاطع مختلفی دارد و بر همین اساس قرار است بسته به ضرورت دوران‌های مختلف زندگی این شخصیت از جمله جوانی، میانسالی، كهنسالی و حتی نوجوانی به تصویر كشیده شود. به شخصه در این پروژه هر كاری از دستم بر بیاید را انجام خواهم داد تا در كنار هم بهترین وضعیت موجود را ایجاد كنیم.
وی افزود: تهیه لباس،‌ آكسسوار، تداركات، هزینه‌های بالای این پروژه ها و مسائلی از این دست از جمله سختی‌های كارهای تاریخی بوده كه می‌توان به عنوان علتی برای كم شدن تولید این مدل كارها برشمرد. علاوه‌بر این نیز می‌توان گفت كه علاقه فیلمسازان جدید به نشان دادن مقولات تاریخی در تصویر كمتر شده است. آنچه اكنون رواج پیدا كرده و تصور می‌رود كه بیشتر باب میل مخاطب انبوه باشد، كارهای كمدی بوده كه به نوعی آنها را در سینماها نیز زیاد می‌بینیم.