میزان سم ذرت وارداتی برای انسان خطرناك است

میزان سم ذرت وارداتی برای انسان خطرناك است


رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: میزان سم محموله ذرت ۱۲۰ هزار تنی وارداتی از برزیل بالاتر از حد استاندارد و برای انسان خطرناك است.
به گزارش میزان، نیره پیروزبخت بیان كرد: یكی از ویژگی‌های این محصول وجود سم آفلاتوكسین است كه در همه جای دنیا میزان استاندارد آن برای خوراك دام شیری و گوشتی ۵ ppbپیش‌بینی شده است، اما در این محموله ۱۲۰ هزار تنی، میزان سم بیشتر از استاندارد و بالاتر از ۵ ppb بود.
رئیس سازمان ملی استاندارد اضافه كرد: كشتی این محموله در سال ۹۵ در گمرك بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفت و از همان ابتدا میزان سم در آن بالا بود و باید به كشور مبدأ مرجوع می‌شد كه این اقدام
صورت نگرفت.
پیروزبخت عنوان كرد: همان زمان در دستگاه‌های متولی و بین ناظران مربوط مباحث مختلفی شد و علاوه بر آن 2000بار آزمایش از محموله ذرت انجام و نتیجه آزمایش‌ها این شد كه محموله برای سلامت انسان مضر است. علاوه بر آن با گذشت سه‌سال از توقف محموله در ورودی كشور، میزان سم آن نیز بالاتر هم رفته است.
وی افزود: وزیر كشور در این باره گزارش لازم را به رئیس‌جمهور داده است كه درنهایت آقای روحانی با توجه به اهمیت این موضوع در سلامت مردم تاكید كردند اگر كالا مرجوع نشده باید امحا شود.