راه را برای شكایت مردم باز كردیم

معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان:

راه را برای شكایت مردم باز كردیم



شهرام میرآخورلو، معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان به خبرنگار ما گفت: قیمت عرفی كه در نرم‌افزار سازمان حمایت درج شده همان قیمت مصوب است و عرضه كالا با قیمت بالاتر از آن تخلف محسوب شده و مردم باید از آن واحد صنفی شكایت كنند.
وی به پرسش خبرنگار ما مبنی بر این‌كه میانگین قیمت مرغ در كشور حدود 14 هزار و 400 تومان است و با این وجود همه واحدهای عرضه‌كننده مرغ باید در لیست شكایت شما قرار بگیرند پاسخ داد: مرغداری‌ها قیمت نهاده‌های خود را با ارز 4200 تومان دریافت می‌كنند و باید مرغ را با قیمت 8500 تومان به كشتارگاه تحویل دهند.
میرآخورلو اضافه كرد: لاشه مرغ با قیمت 12 هزار تومان در فروشگاه‌های عرضه‌كننده باید برسد و با قیمت 12 هزار و 900 تومان مصرف‌كننده آن را خریداری كند اما در این زنجیره یك بخش در حال تخلف است و در حال رسیدگی به این موضوع هستیم.
این مقام مسؤول ادامه داد: مشكل افزایش قیمت در برخی كالاها مانند مرغ مربوط به نظام توزیع است و تا همین چند مدت پیش در میدان بهمن هزار تن مرغ توزیع می‌شد اما این مقدار به 200 تن كاهش یافته است. مقایسه اعداد و ارقام نشان می‌دهد كاهش عرضه باعث افزایش قیمت مرغ شده است. معاون بازرسی سازمان حمایت در مورد تكلیف جدید ستاد تنظیم بازار به وزارت جهاد كشاورزی اشاره كرد و گفت: در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار به وزارت جهاد كشاورزی تكلیف شد، دامپزشكان مستقر در كشتارگاه‌ها همزمان با این‌كه صحت و سلامت كالا را كنترل می‌كنند، مرغ را به مقصد میدان بهمن هدایت كنند تا قیمت این كالا در استان‌ها كاهش یابد.
میرآخورلو با اشاره به این‌كه همكاری نزدیكی با سازمان تعزیرات حكومتی داریم افزود: اگر شهروندی اقدام به شكایت كند پس از بررسی نتیجه آن به اطلاع شكایت‌كننده خواهد رسید و سازمان تعزیرات حكومتی با واحدهای متخلف برخورد خواهد كرد. كارایی نرم‌افزار طراحی شده این است كه بازرس در كمتر از یك ساعت به محل اعزام و مراحل بررسی آن آغاز خواهد شد.