فروش ٨٣ اثر در 2 هفته اول «صد اثر، صد هنرمند»

فروش ٨٣ اثر در 2 هفته اول «صد اثر، صد هنرمند»


«صد اثر، صد هنرمند» بیست و هفتم در حالی به سومین جمعه برگزاری خود در گالری گلستان رسیده كه تا این لحظه ٨٣ اثر در مجموع به قیمت ٣٢٣ میلیون تومان در این رویداد به فروش رسیده است.
در میان هنرمندان پرفروش، نام‌های این جوانان دیده می‌شود: الیكا ابراهیمی قاجار، گلناز قدیری، بارانه رئیسی، رضا عنصری، شیرین غازی، سعیده سروری، منیر صحت و ... اما پیشكسوتان هم خیلی خوب فروخته‌اند: كوروش شیشه‌گران، نصرا... افجه‌ای، فریدون آو، یدا... كابلی، محمدابراهیم جعفری، یعقوب عمامه‌پیچ و...»
لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان می‌گوید طعم خاص صد اثر صد هنرمند 1398 از همیشه جوان‌تر بودن و از همیشه شهرستانی‌‌تر بودن است. او می‌گوید بیش از 60 درصد این دوره به جوانان هنرمند تعلق گرفته كه خیلی‌هایشان برای نخستین بار در نمایشگاهی حرفه‌ای حضور یافته‌اند. گلستان برای مشاركت هر چه بیشتر مردم در رونق اقتصاد هنر و گردش مالی افزون‌تر در بازار هنر ابایی از فروش قسطی اثر هنری ندارد و گاه بدون چك و ضمانت، كار هنری را قسطی می‌فروشد. این مترجم ادبیات داستانی می‌گوید سال‌هاست قسطی اثر هنری می‌فروشد و هیچ وقت پیش نیامده كسی پولش را ندهد. اتفاقا برخی از بهترین خریداران گالری‌اش از چنین فرصت‌هایی بهره برده‌اند و امروز برای خود مجموعه‌های كوچك اما خوب و كیفی دارند كه صاحب ارزش افزوده هم شده است.
صد اثر صد هنرمند تا 30 مرداد در گالری گلستان ادامه دارد. نشانی گالری گلستان، خیابان دروس، خیابان كماسایی، شماره 34 است.