هالیوود و ترامپ علیه یکدیگر

واکنش ترامپ به توقف اکران فیلم شکار، باعث شد باردیگر شکاف بین هالیوود و کاخ سفید آشکار شود

هالیوود و ترامپ علیه یکدیگر

هر دم از این باغ بری می‌رسد، تازه تر از تازه تری می‌رسد! هالیوود كه از ابتدای ریاست جمهوری دونالد ترامپ علیه سیاست‌های ارتجاعی او بود، این روزها كارزار تازه‌ای علیه این رئیس جمهور گزافه گو و لاف‌زن به راه انداخته است. توقف نمایش عمومی «شكار» شرکت یونیورسال بهانه‌ای به دست اهالی هالیوود داده تا جنگ جدیدی را علیه رئیس جمهوری به راه بیندازند كه به اعتقادشان نژادپرست است. به‌دنبال قتل عامی كه هفته قبل آمریكا را تكان داد (و یك بار دیگر بحث ممنوعیت حمل سلاح در مكان‌های عمومی را به راه انداخت)، سازندگان شكار تصمیم گرفتند اكران عمومی آن را به زمان دیگری منتقل كنند. قبل از این، قرار بود شكار برای 27 سپتامبر (5مهر) روی پرده سینماهای آمریكا برود. تهیه‌كنندگان این درام ترسناك كنایه‌آمیز، بعد از آن تصمیم به لغو اكران عمومی فیلم گرفتند، كه مردم عادی كارزاری برای توقف نمایش آن در رسانه‌های اجتماعی به راه انداختند.

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، باور مردم عادی این است در شرایطی كه جامعه آمریكا عزادار كشتار عظیم ایالت اوهایوی تگزاس و كالیفرنیا است، اكران عمومی شكار به صلاح نیست و زمان مناسبی برای نمایش عمومی فیلم نیست. داستان فیلم و حال و هوای آن، كاملا در تضاد با شرایط این روزهای جامعه آمریكاست و درباره گروهی از تفنگ به دستانی است كه با رها كردن تعدادی آدم بیگناه در جنگل، به‌منظور شوخی و تفریح دست به كشتار آنها می‌زنند.
مدیران یونیورسال در پاسخ به اعتراضات و درخواست‌های بیكران رسانه‌های اجتماعی، ابتدا پخش آنونس‌های تبلیغاتی شكار را متوقف كردند. اما به‌زودی متوجه
وخیم بودن اوضاع شده و نمایش عمومی آن را متوقف كردند. به گفته بیانیه این كمپانی: «بعد از توقف پخش آنونس‌های تبلیغاتی و با توجه به شرایط خاصی كه هم‌اكنون در سطح عمومی وجود دارد، استودیو تصمیم گرفت فعلا اكران عمومی شكار را لغو كند. ما به خوبی می‌دانیم زمان حال، زمان خوب و مناسبی برای اكران عمومی فیلمی با چنین مضمون و حال و هوایی نیست.»
 نقدنویسی ترامپ
ترامپ كه شیفته توییتر است و مدام از طریق آن دیدگاه‌ها و نظراتش را به اشتراك می‌گذارد، نسبت به شكار بی‌تفاوت نمانده و درباره این فیلم هم به اظهارنظر پرداخته است. او با خرده گرفتن از داستان فیلم، به انتقاد از آن پرداخته است. ترامپ بدون این كه نامی از فیلم ببرد با رسم‌الخط همیشگی خودش، چنین توییت كرده است: «فیلم با این منظور ساخته شده كه برانگیزاند و تحریك كند و هرج و مرج و آشوب به‌وجود بیاورد. آنها خشونت خودشان را خلق كرده و بعد تلاش می‌كنند دیگران را مقصر جلوه دهند. نژادپرستان واقعی همین‌ها (هالیوودی‌ها) هستند و آنها برای كشورمان خیلی بد هستند!»
 پوشش كامل خبری
نكته جالب، پوشش خبری كامل و سنگین اظهارات ترامپ در دو شبكه خبری مورد علاقه او فاكس نیوز و فاكس بیزنس
 نت ورك است. تحلیلگران مهمان برنامه‌های این دو شبكه، دو ساعت قبل از حمله ترامپ به هالیوود و اعلام این نكته ازسوی او كه «این فیلم‌هایی كه آنها تولید می‌كنند، برای كشور بسیار خطرناك است»، به موضعگیری علیه هالیوود و تولیدات آن پرداختند. اهل فن با تعجب از این كه فاكس نیوزی‌ها زودتر از توییت ترامپ به بمباران خبری و تحلیلی هالیوود پرداختند، اظهار شگفتی می‌كنند. همین اهل فن انجام این كار را دستوری از طرف كاخ سفید عنوان كرده و عقیده دارند این كار با هماهنگی كامل با دفتر
ریاست جمهوری صورت گرفته است. زمانی كه ماریا بارتیرومو مجری مورد علاقه ترامپ هم حمله به هالیوود را آغاز كرد، برای همگان مسجل شد كه این حملات كاملا با هماهنگی كاخ سفید صورت گرفته است.
 تحریم رئیس‌جمهور
 یا طرفداران آن؟

در همین حال، روزبه‌روز بر تعداد كسانی كه خواهان تحریم طرفداران ترامپ در هالیوود هستند، افزوده می‌شود. تازه‌ترین آن آرمی هامر است. او كه ماه قبل شایعه بازی در نقش بتمن ابرقهرمان در سری جدید این مجموعه اكشن كمیك استریپی را رد كرد، حالا خواهان تحریم شركت فیلمسازی مارول شده است. مارول كه تولیدكننده محصولات ابرقهرمانانه پرفروش چند سال اخیر است، یكی از زیرمجموعه‌های شرکت والت‌دیزنی به حساب می‌آید. هامر برای تحریم مارول، بهانه خوبی دارد.
 او می‌گوید مدیر مارول ایساك پرلموتر، برای كارزار تبلیغاتی ریاست‌جمهوری سال 2020 ترامپ، پول زیادی خرج كرده و می‌كند. هامر هم در توییتر چنین نوشته است: «باید كسانی كه به ترامپ كمك مالی می‌كنند، شناسایی و به مردم معرفی شوند. باید گفته شود كه یكی از بزرگ‌ترین حامیان مالی ترامپ، مدیر شركت مارول است.» معلوم نیست میزان كمك مالی پرلموتر به كارزار تبلیغاتی ترامپ چقدر بوده است. اما هامر و اطرافیانش از یك رقم بسیار بالا و كلان حرف می‌زنند.