پلیس برای حذف پراید، مصمم است

رئیس پلیس راهور ناجا از تصادفات و خودروهای نا ایمن می‌گوید

پلیس برای حذف پراید، مصمم است

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این كه حدود دو سوم كارهای مهم در دنیا در اختیار خانم هاست و 7/6میلیون نفر از بانوان كشور گواهینامه رانندگی دارند، عنوان كرد: طرح بانوان فرهنگیار ترافیك در سراسر كشور اجرا می‌شود و بر این اساس بانوان لیسانس می‌توانند به‌عنوان بازرس نامحسوس به پلیس كمك كنند.
به گزارش جام‌جم، سردار كمال هادیانفر با اشاره به این كه استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی برای كاهش تصادفات در دستوركار پلیس راهور است، افزود: برابر پژوهش‌های صورت گرفته استفاده از ظرفیت همیاران پلیس ۱۸ درصد در كاهش كشته‌های تصادفات موثر بوده است.
رئیس پلیس راهور ناجا به تصادفات عابران پیاده و موتورسواران اشاره كرد و گفت: ۲۷ درصد كشته‌های تصادفات، عابران پیاده هستند. از سوی دیگر، در محورهای شمالی ۸۲ درصد كشته‌ها عابران پیاده و موتورسیكلت سوارند. وی با بیان این كه طرح انضباط ترافیكی و توجه به خطوط عابر پیاده، زیرگذرها و روگذرها از مهر ماه اجرایی می‌شود، بیان كرد: الزام موتورسیكلت‌ها به رعایت و حركت بین خطوط خودروها در دستوركار جدی پلیس است.
هر ساعت دو مسافر می‌میرند
رئیس پلیس راهور ناجا با تاكید بر این كه در بحث تصادفات وضعیت در دو سال گذشته وضعیت مناسبی نبوده است و در این مدت كاهش متوقف و رشد تصادفات را شاهد بودیم، تاكید كرد: از ابتدای سال جاری تاكنون ۶۵۳۴ نفر در تصادفات رانندگی جان باختند و بر این اساس روزانه ۴۶ نفر و هر ساعت ۲ نفر در تصادفات كشته و هر ساعت 5/6 نفر مجروح می‌شوند.
وی به نقاط حادثه خیز اشاره كرد و گفت: از ۵۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز ۳۲۰۰ نقطه در جاده هاست. از سوی دیگر حدود ۶۲ درصد فوتی‌ها در حریم ۳۰ كیلومتری شهرها جان خود را از دست می‌دهند.
هادیانفر به وضعیت تولید خودرو در كشور اشاره كرد و یادآور شد: یك خودروی ارزان و ایمن باید جایگزین پراید شود. پلیس ایستاده است تا خط تولید پراید از سال ۹۹ متوقف شود. رئیس پلیس راهور ناجا به بیمه حوادث اشاره كرد و گفت: بیمه مركزی چگونه حاضر است دیه این همه كشته و مجروح و خسارت خودرو را بدهد، ولی حاضر نیست یك بیستم آن را برای كاهش كشته اختصاص دهد؟!
وی با بیان این كه اجرای قانون در اولویت ماست ولی باید به نفع مردم اجرایی شود، عنوان كرد: جابجایی خودروها توسط پلیس به‌زودی سیستمی می‌شود و ستادهای ترخیص نیز جمع‌آوری می‌شود. از سوی دیگر برابر قول قبلی قفل چرخ نیز جایگزین جرثقیل و انتقال خودروهای متخلف به پاركینگ‌ها می‌شود. رئیس پلیس راهور ناجا به خودروهای مناطق آزاد اشاره كرد و یادآور شد: خودروهای مناطق آزاد فقط سالی یكبار می‌توانند از مناطق آزاد خارج شوند. از سوی دیگر، خودروهای گذرموقت بجز مناطق آزاد اجازه خرید و فروش ندارند و خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی مناطق آزاد به‌جز خودروهای آمریكایی و لوكس می‌توانند به سرزمین اصلی در سال یك‌ماه ورود داشته باشند. وی درخصوص وصولی جرایم نیز گفت: سال گذشته هزار میلیارد تومان كمتر از میزان پیش‌بینی دولت جرایم رانندگی به حساب خزانه واریز شد. از سوی دیگر در حالی كه باید ۲۰ درصد رقم وصولی جرایم در اختیار پلیس راهور قرار می‌گرفت، این امر محقق نشد!‌ سردار هادیانفر با اشاره به این كه از ۲۰۰۰ دوربین كشور ۴۹درصد معیوب است تاكید كرد: قرار بود تا خرداد ۲۰۰۰ دوربین جدید كنترل تخلف اضافه شود كه هنوز محقق نشده است و شنیده‌ایم كه هنوز در حال طی مراحل مناقصه است.