خدمتتان «ارز» می‌شود كه...

خدمتتان «ارز» می‌شود كه...


جمعه‌ها در روزنامه، خبری از ناهار نیست، چون ساعت كاری‌مان اصلا به این وعده غذایی روزانه نمی‌خورد. بنابراین یا باید پیش از حركت، ناهار را در خانه صرف كرده یا غذایی را برای تناول از خانه آورده باشید. شكل دیگرش هم این است كه یا همین‌جا باید سر كیسه را شل كنید و سفارش غذا دهید از یكی از این فست‌فودی‌های اطراف. راه دیگرش هم چشم انتظاری برای تعارف همكاران است كه ناهار مربوط را با گرسنه‌ای چون شما به اشتراك بگذارند. سهم دیروز ما اما هیچ‌كدام از اینها نبود و با مقداری شیرینی از میز خودمان و میز بغلی، مختصری ته‌بندی انجام شد برای فعالیت روزانه و صفحه‌آرایی و نگارش همین پشت صحنه‌ای كه پیش‌روی شماست؛ بنابراین غش و ضعف این پشت صحنه آغشته به بوی كیك یزدی را به بزرگواری خود ببخشید و برویم ببینیم، دوستان فرهنگی امروز چه خوراكی را برایتان درنظر گرفتند.
محمدصادق علیزاده، دبیر گروه فرهنگی در عملیاتی ماجراجویانه ته و توی سرمایه فیلم لرد محمد رسول‌اف را در آورده است. او در همین صفحه به اطلاع شما می‌رساند كه بخشی از ارز و سرمایه این فیلم از امارات، چك و هلند تهیه و منجر شده به ساخت چنین اثری كه با شیطنت و بازیگوشی بیش از حد، تصویری تیره از ایران ارائه می‌كند.
آذر مهاجر، خبرنگار خط‌مقدم كاغذ، باز هم سراغ مساله تازه‌ای در این حوزه رفته است و شركتی را سوژه كرده كه باوجود شش ماه دریافت ارز دولتی - مطابق آمار ارائه شده از وزارت ارشاد - هنوز هیچ كاغذی وارد نكرده است! خبرنگار ما این سؤال را مطرح كرده كه این پول كجا رفته است.
 ساناز قنبری، خبرنگار سینمایی ما هم با كامران قدكچیان، یكی از كارگردان‌های قدیمی سینما صحبت كرده است؛ بهانه این گفت‌وگو هم فیلم جانان با بازی امین حیایی است كه این روزها بر پرده برخی سینماهاست.
 زینب مرتضایی‌فرد هم كه نم‌نمك همچون همكار دیگرمان كیكاووس زیاری دارد به یك لژیونر رسانه‌ای در منطقه تبدیل می‌شود و گاه گداری به اقتضای سفر، ارز خارج می‌كند، در گزارش جالبی نگاهی دارد به این‌كه كدام محصولات فرهنگی ایران، بیش از همه در كشور دوست و برادر افغانستان، مورد توجه و استقبال قرار می‌گیرد. دروغ چرا؟ اواخر نگارش همین سطور بود كه سركار خانم فاطمه عودباشی - خبرنگار باسابقه رسانه و همسایه گروه فرهنگی - چشمش به حال نزار نگارنده افتاد و مقادیری از پفك نمكی كلاسیك‌شان را به ما هم تعارف كردند. نتیجه این‌كه این پشت صحنه، در پایان به كمی پفك هم آغشته شد. خداوند خیرشان دهد و سفره‌شان همیشه پربركت باشد كه از اتلاف خبرنگار همسایه جلوگیری كردند!