دولت موظف به ارائه لایحه تغییر ساختار بودجه به مجلس شد

دولت موظف به ارائه لایحه تغییر ساختار بودجه به مجلس شد

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تغییر ساختار و شكل بودجه‌ریزی در كشور را ضروری خواند و گفت: دولت تا شهریور موظف به ارائه لایحه تغییر ساختار بودجه به مجلس است.
اسدا... عباسی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌كه كاهش وابستگی درآمدهای نفتی كشور به فروش نفت به‌ویژه در شرایط فعلی باید هرچه سریع‌تر در دستور كار دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد، اظهار كرد: از دولت انتظار داریم تا شهریور لایحه تغییر ساختار بودجه را جمع‌بندی كرده و به مجلس ارائه دهد.
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس با ابراز این‌كه پس از تصویب و تأیید نمایندگان، بودجه سنوات آینده براساس موارد مندرج در لایحه تغییر ساختار بودجه تدوین می‌شود، عنوان كرد: با توجه به شرایط فعلی كشور و مسائل اقتصادی موجود، تغییر روند بودجه‌ریزی و كاهش حجم وابستگی به درآمدهای نفتی بسیار ضروری است.
عضو كمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پاسخ به این پرسش كه آیا مجلس تاكنون از عملكرد دولت جهت تغییر ساختار بودجه راضی بوده یا خیر، تصریح كرد: طبق گزارشی كه ماه گذشته توسط دولت به مجلس ارائه شد، این روند مورد رضایت است، اما باید برای ارائه به‌موقع آن از هدررفت زمان جلوگیری شود.
وی با تأكید بر این‌كه دولت باید راهبردهای تأمین منابع و مصارف را كاملا مشخص و شفاف‌سازی كند، ابراز كرد: این‌كه صرفا گزارشی تهیه و در مجلس قرائت شود، كفایت نمی‌كند، بلكه انتظار داریم دولت با یك اهتمام ویژه‌ روی بحث تغییر ساختار بودجه كشور تمركز كند و كارهای انجام‌ شده در این بخش تنها در حد حرف باقی نماند.