در ریو به دنبال سهمیه توکیو هستیم

گلنوش سبقت ا...ی در آستانه حضور در رقابت‌های گزینشی برزیل از شرایط خود و تیم تیراندازی می‌گوید

در ریو به دنبال سهمیه توکیو هستیم

 اعضای تیم ملی تیراندازی ایران، امشب تهران را به مقصد ریودوژانیروی برزیل ترک می‌کنند تا در یکی از آخرین مراحل گزینشی المپیک 2020 توکیو، به سمت سیبل شلیک کنند. سهم تیراندازی ایران تاکنون کسب یک سهمیه المپیک توسط الهه احمدی بوده و این امیدواری وجود دارد که در رقابت‌های گزینشی المپیک دیگر نفرات ما هم بتوانند سهمیه المپیک را به دست آورند. یکی از شانس‌های اصلی گلنوش سبقت ا...ی است؛ رکورددار تپانچه ایران که در المپیک 2016 ریو هم موفق به کسب سهمیه المپیک شد. با او در آستانه سفر به برزیل دقایقی هم صحبت شدیم:
 می گویند گلنوش سبقت ا...ی یکی از شانس‌های تیراندازی ایران برای کسب سهمیه المپیک 2020 است. خود شما چه نظری در این باره دارید؟
لطف دارند دوستان؛ اما واقعا چیزی قابل پیش‌بینی نیست. در تیراندازی برخلاف برخی رشته‌های رکوردی، ما نمی‌توانیم روی عملکرد رقبا برنامه‌ریزی کنیم و از قبل حدس بزنیم که آنها چه امتیازی خواهند داشت. مثلا در همین رشته تپانچه 100 نفر در یک خط قرار می‌گیرند و من باید با همه آنها در لحظه رقابت کنم. این کار را برای پیش‌بینی دشوار می کند، اما با این حال من و سایر نفرات تیم تلاشمان را می کنیم که بتوانیم بهترین شلیک‌ها را داشته باشیم و سهمیه المپیک توکیو را به دست آوریم.
 چه نفراتی در ترکیب تیم ملی تیراندازی قرار دارند؟
من،‌هانیه رستمیان و سجاد پورحسینی در رشته تپانچه حضور داریم. در رشته تفنگ بادی هم پوریا نوروزیان، مهیار صداقت، مه‌لقا جان‌بزرگ، آرمین صادقیان و فاطمه کرم‌زاده  حضور دارند.
 مسابقات ریودوژانیرو چندمین مرحله گزینشی کسب سهمیه المپیک است؟
این پنجمین مرحله است. ما پیش از این در کره‌جنوبی، هند، چین و آلمان رقابت کردیم که حاصل آن کسب یک سهمیه المپیک توسط الهه احمدی بود. رقابت‌های ریودوژانیروی برزیل هم حکم آخرین مرحله گزینشی المپیک را در ابعاد جهانی دارد. یک مرحله گزینشی دیگر هم حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیاست که آبان ماه در دوحه قطر برگزار می‌شود و ما امیدواریم در پایان این دو مرحله بتوانیم چند سهمیه دیگر هم به دست بیاوریم.
 برآورد خود شما چیست. فکر می‌کنید چند سهمیه توکیو نصیب تیراندازان ایرانی شود؟
این سؤال را مربیان تیم باید پاسخ بدهند. واقعیت این است که ما اردوهای نسبتا خوبی را سپری کردیم و در شرایط مطلوبی قرار داریم. فقط باید آرزو کنیم در روز مسابقه هم اتفاق‌های خوبی بیفتد تا بتوانیم با حضور در جمع 8 نفر برتر، شانس کسب سهمیه را داشته باشیم.