موشک‌های نقطه‌زن، بیخ گوش اسرائیل

موشک‌های نقطه‌زن، بیخ گوش اسرائیل


 یمنی‌ها این روزها از فناوری پیشرفته از جمله پهپاد در جنگ استفاده می‌كنند و حزب‌ا... و گروهای مقاومت فلسطینی هم به موشك‌های نقطه‌زن مجهزند. با توجه به چنین پیشرفت‌هایی در جبهه مقاومت، آینده تحولات منطقه را چگونه ارزیابی می‌كنید؟
مقاومت فلسطین در غزه از سال‌ها قبل در محاصره كامل است و می‌دانیم رژیم صهیونیستی در گذشته بارها حمله‌های ویرانگری را علیه نوار غزه انجام داده و تجهیزات زیربنایی را نابود كرده و حتی اجازه ورود تجهیزات ساختمانی برای بازسازی ویرانی داده نشده است. این در حالی است كه مصر هم تنها گذرگاه نوار غزه به خارج یعنی گذرگاه رفح را بسته نگه داشته و به ندرت برای عبور و مرور دانشگاهیان یا بیماران این گذرگاه را باز می‌كند. با این اوصاف نوار غزه توانسته به رغم همه فشارها و محاصره كامل از هر سو خودش را به تونل‌های زیرزمینی و موشك مجهز كند. موشك‌های عزالدین قسام كه در آغاز خیلی ابتدایی بود، به‌تدریج متحول شد. الان محور مقاومت در غزه موشك‌های امتحان شده‌ای از جمله موشك‌های نقطه زن دارد و حتی می‌تواند برد این موشك‌ها را به تل‌آویو هم برساند. یعنی دقیقا همان قدرتی كه در شمال فلسطین اشغالی و جنوب لبنان قرار دارد. به همین دلیل، در حال حاضر ارتش صهیونیستی نمی‌تواند مثل سابق نوار غزه را بمباران كند.
همچنین در گذشته بارها شاهد بودیم رژیم صهیونیستی با پهپادهای شناسایی خود ضرباتی به مقاومت غزه وارد كرده است. اما پهپادهای مقاومت به رغم گنبد پولادین رژیم صهیونیستی توانسته اند بعد از عملیات به نوار غزه برگردند. این مساله نشان می‌دهد نوار غزه در حال حاضر از قدرت بازدارندگی خوبی برخوردار است. حتی در دیگر نواحی اشغالی فلسطین مثل كرانه باختری كه به‌شدت كنترل می‌شود ما شاهد عملیات جدیدی با استفاده از سلاح‌های گرم و سرد هستیم و این تحول جدیدی در مقاومت كرانه باختری است. همین مساله باعث نگرانی شدید رژیم صهیونیستی شده است.