وقتی نماینده جنجال‌ساز اسكار  به رادیو می‌آید

وقتی نماینده جنجال‌ساز اسكار به رادیو می‌آید

یكی از جنجال‌های امسال سینمای ایران مربوط به انتخاب یك اثر سینمایی خوب به عنوان نماینده اسكار بود. حتی خیلی‌ها این تصور را داشتند كه فیلم سینمایی متری شش و نیم به كارگردانی سعید روستایی راهی اسكار می‌شود.
ضمن این‌كه عوامل فیلم هم انتظار داشتند و منتقدان سینما هم این طور فكر می‌كردند. همچنین یكی دیگر از رقبا هم فیلم سینمایی قصر شیرین ساخته رضا میركریمی بود، اما در نهایت و كمال ناباوری مستند در جستجوی فریده به عنوان نماینده اسكار 2020 معرفی شد كه این اثر در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم جهانی به نمایش درآمد.
گرچه این مستند جزو كارهای خوب محسوب می‌شود، اما انتخابش با كلی اما و اگر همراه شد.  البته عده‌ای از طرفداران این مستند هم در فضای مجازی به دفاع از این اثر پرداختند و اعلام كردند نماینده خیلی خوبی است. حالا آزاده موسوی و كوروش عطایی كارگردان و تهیه‌كننده مستند «در جستجوی فریده» قرار است امروز مهمان برنامه جادوی صحنه رادیو فرهنگ شوند كه ساعت 15 و 45 دقیقه روانه آنتن می‌شود.
آنها می‌خواهند در این برنامه رادیویی راجع به چالش‌های این موضوع صحبت كنند. بنابراین شنوندگان می‌توانند شاهد یك گفت‌وگوی چالشی در این برنامه باشند.
این مستند درباره زنی به نام فریده است كه 40 سال پیش در حرم امام رضا(ع) رها شده و بعد از انتقال به شیرخوارگاه توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته شده و به هلند برده می‌شود. فریده كه در طول این سال‌ها به‌خاطر ترس از سفر به ایران و تمایل نداشتن خانواده‌اش به وطن بازنگشته، چند سالی است از راه دور جست‌وجویی را برای پیدا كردن خانواده واقعی‌اش شروع كرده و حالا برای اولین بار به ایران سفر می‌كند تا زادگاهش را ببیند و با سه خانواده كه مدعی‌اند خانواده واقعی او هستند، ملاقات كند.