ایرلندی‌های انقلابی  در تهران!

ایرلندی‌های انقلابی در تهران!


نمایش «در پوست شیر» نوشته شان اوكیسی به كارگردانی مجید پورعزیزیان تا 17 مهر روی صحنه خواهد بود.
به گزارش جام‌جم، این نمایش داستان اتفاقات درون یك ساختمان در سال ۱۹۲۰ و در شهر دوبلین ایرلند را هنگام جریانات آزادیخواهی و مقابله علیه انگلیسی‌ها روایت می‌كند. شان اوكیسی، نویسنده در پوست شیر از شاعران و نمایشنامه‌نویسان بزرگ ایرلند بود كه سابقه مبارزه علیه حكومت استبدادی انگلیس و فعالیت در ارتش میهن‌پرستان ایرلند را داشت.
اوکیسی از جوانی و با خواندن
نمایشنامه های ویلیام شکسپیر، علاقمند به نمایشنامه نویسی شد و بعدها در آثارش که با عنوان طنز سیاه هم از آنها یاد می شو
 مایه های انقلابی و مبارزاتی اش را با ذوق و قریحه و استعدادش ترکیب کرد و متنهای درخشان و تاثیرگذاری نوشت. برخی کارشناسان عرصه نمایش، بزرگی مقام اوکیسی در نمایشنامه نویسی را هم وزن شکسپیر و هنریک ایبسن می دانند.  میان دروازه‌ها، برگ‌های بلوط و سنبل، سایه تفنگدار، جونو و پیكاك، خیش و ستاره‌ها، ستاره به سرخی می‌گراید، سرخ‌گل‌هایی برای من و غبار باشكوه، از جمله آثار اوكیسی هستند. عبدالرضا صفری دریایی (دانل داورن)، مجید پورعزیزیان (شوماس شیلدز)، محمد میرزاحسینی (آقای مگوایر و افسر انگلیسی)، سهیل رهبر زارع (آقای مولیگان)، سارا سیروس پور (مینی پاول)، مهدی رفیعی (تامی اونز)، غزاله علیزاده (خانم هندرسون)، كسری راحمی (آقای گالوگر)، لیلا جوادی هستیان (خانم گریگسن) و مجید تیزرو (آدولفوس گریگسن)، در نمایش در پوست شیر بازی می‌كنند.
دیگر عوامل در پوست شیر عبارتند از: دستیار كارگردان (محمد میرزاحسینی)، برنامه‌ریز (سهیل رهبرزارع)، طراح صحنه (دیبا كنعانی)، طراح لباس (الیكا گندم‌بخش)، طراح گریم (فاطمه قدرتی)، اجرای گریم (فاطمه قدرتی و عرفان پورمند)، طراح پوستر و بروشور (شروین خدامی)، عكاسان (شروین خدامی و آرمین گندم بخش)، اتاق فرمان (محمدمهدی بیات). این نمایش به تهیه‌كنندگی و كارگردانی مجید پورعزیزیان هر روز ساعت 19 در خانه نمایش مهرگان  به نشانی خیابان انقلاب، خیابان خارك، بن‌بست اول، پلاك ۵ اجرا می‌شود.