چوب حراج به اموال اشتاین‌بك

چوب حراج به اموال اشتاین‌بك

مجموعه‌ای از آثار و اموال جان اشتاین‌بك، نویسنده برنده نوبل ادبیات، 24 اكتبر به مزایده گذاشته می‌شود.
این خبر را ایسنا به نقل از آرت‌دیلی منتشر كرده است. جان اشتاین‌بك را لابد می‌شناسید و می‌دانید كه نویسنده چندین رمان، كتاب غیرداستانی و مجموعه داستان كوتاه بود و البته بیشتر برای نگارش رمان «خوشه‌های خشم»‌ كه جایزه پولیتزر ادبیات را برای او به ارمغان آورد،‌ شناخته می‌شود.
مجموعه آثاری كه در یك حراجی آمریكایی به فروش گذاشته می‌شوند برای مدت طولانی در انبار نگهداری می‌شدند،‌ اما خانواده ‌اشتاین‌بك تصمیم ‌گرفتند،‌ خریدن آنها را برای علاقه‌مندان این نویسنده امكان‌پذیر كنند. آثاری كه در این حراجی به مزایده گذاشته می‌شوند،‌ بخشی از متعلقات شخصی ‌جان اشتاین‌بك ‌محسوب می‌شوند.
یكی از آثاری كه در این حراجی به فروش گذاشته می‌شود، نسخه‌ای از رمان «‌توریتلا فلت»‌ است كه انتظار می‌رود با قیمتی بیش از ۵۰۰۰ دلار به فروش برسد.
نامه‌ای از جان اف كندی،‌ سی ودومین رئیس‌جمهور ایالات متحده به جان اشتاین‌بك كه به سال ۱۹۶۱ تعلق دارد از جمله دیگر مواردی است كه در این مجموعه به فروش گذاشته می‌شود.‌ كارشناسان حراجی ارزش این نامه را ۲۰۰۰ دلار برآورد كرده‌اند.
جان اشتاین‌بك از نویسندگان مطرح آمریكایی و برنده نوبل ادبیات سال ۱۹۶۲ است. نخستین اثر او با عنوان فنجان طلا در سال ۱۹۲۹ منتشر شد و پس از آن آثاری چون چمنزارهای بهشتی (۱۹۳۲)،‌ در نبردی مشكوك (۱۹۳۶)، اسب كهر (۱۹۳۷)، موش‌ها و آدم‌ها (۱۹۳۸)، خوشه‌های خشم (۱۹۳۹) و ماه پنهان است (۱۹۴۲) از او به چاپ رسید.
اشتاین‌بك در سال ۱۹۳۴ نویسندگی را كنار گذاشت و به عنوان خبرنگار جنگی به انگلیس و مناطق در حال جنگ سفر كرد. او سال ۱۹۴۷ «مروارید» را به چاپ رساند و در سال ۱۹۶۲ موفق به دریافت جایزه‌ نوبل ادبیات شد.