شكستن ركورد دایی افتخار است

بلندپروازی‌های سردار آزمون ادامه دارد

شكستن ركورد دایی افتخار است

سردار آزمون موفق شد ركورد علی دایی و مهدی مهدوی‌كیا را بشكند و اولین ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا باشد كه چهار گل زده است. او چهارشنبه‌شب گذشته در دیدار زنیت‌سنت‌پترزبورگ و بنفیكای پرتغال به میدان رفت و موفق شد مثل دیدار اول لیگ قهرمانان اروپا گلزنی كند. سردار پیش از این مقابل تیم‌های لیون، بایرن مونیخ و اتلتیكو مادرید هم گلزنی كرده بود. البته او در لیگ اروپا هم گل زده است و مجموع گل‌های اروپایی‌اش بیش از اینهاست.  سردار در واكنش به شكستن ركورد علی دایی و مهدوی‌كیا نوشت: «باعث افتخارم است كه ركورد علی‌آقا دایی و آقای مهدوی كیا را شكستم. شما دوتا فوق‌العاده هستین.»  آزمون كه اخیرا به جام‌جم گفته بود دنبال ركوردزنی نیست، بعد از این اتفاق هم می‌گوید: «راستش به این مساله فكر نكردم. هرچند باعث افتخار است ولی بعضی ركوردها همیشه در ذهن می‌مانند. ركورد آقای دایی و مهدوی كیا در قلب همه ما مانده است.»
سردار مقابل بنفیكا نشان داد كه چقدر مهاجم خوبی است و هر لحظه بوی گل می‌دهد. البته او در شرایطی گل زد كه تیمش با دو گل پیش بود و در واقع سردار كار را یكسره كرد. آزمون بعد از این گل هم شادی گلی شبیه به امباپه، مهاجم تیم ملی فرانسه داشت.
این بازی در ورزشگاه گازپروم آرنا روسیه برگزار شد. در دقیقه ۷۸ اوزدوئف پاس بلند زیبایی از میانه زمین فرستاد تا حمله خطرناكی برای زنیت سنت‌پترزبورگ شكل بگیرد كه با رها كردن توپ توسط زیوبا، سردار آزمون در موقعیت گلزنی قرار گرفت و با دریبل اودیسیاس ولاچودیموس گلر بنفیكا، بدون نگاه كردن به دروازه خالی و به سبك فیرمینو، ستاره برزیلی لیورپول گل سوم تیمش را به ثمر رساند.
سردار سه دقیقه بعد از این گل تعویض شد و بعد از خروج او بود كه بنفیكا یكی از گل‌های خورده را جواب داد و 3 بر یك به خانه برگشت. سردار و تیمش با این برد در صدر جدول گروه G رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفتند.