جایزه جوآن میچل برای نقاش ایرانی

جایزه جوآن میچل برای نقاش ایرانی


ارغوان خسروی، جایزه حمایتی یك بنیاد هنری را دریافت كرد.
آن‌طور كه هنرآنلاین نوشته، ارغوان خسروی به عنوان یكی از 25 هنرمندی انتخاب شد كه جایزه نقاشان و مجسمه‌سازان بنیاد جوآن میچل را در سال 2019 دریافت كرد.
این كمك‌هزینه‌ها پس از طی فرآیندی طولانی برای شناخت و داوری هنرمندانی كه كار خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهند و لایق كسب دانش بیشتر هستند، به تعدادی از هنرمندان اهدا می‌شود. بنیاد جوآن میچل در سال 2019 جوایز 25 هزار دلاری را به 25 هنرمند جوان اختصاص داده است.
بنیاد جوآن میچل در یادبود این هنرمند نقاش و جهت حمایت از هنرمندان تجسمی امروز فعالیت می‌كند. این بنیاد با تحقق آرزوی خود برای حمایت و فراهم آوردن فرصت‌هایی برای هنرمندان تجسمی، از طریق كمك‌های مالی، اقامتگاه‌ها و ابتكارهای مرتبط، كار هنرمندان امروز را ارتقا می‌بخشد و مشاركت‌های ضروری آنها، در جوامع سراسر جهان را تقویت می‌كند.
آثار ارغوان خسروی پیش از این در تهران در گالری‌های آتبین و هما به نمایش درآمده است. او در آثار خود رویكرد متفاوتی نسبت به مینیاتور ایرانی دارد و با رجوع به اسلوب‌های نگارگری، تصاویری را پدید آورده كه تنها در شكل ظاهری به مینیاتور شبیه هستند، اما مفهوم آنها در ارتباط با جهان معاصر است.