عاشقانه‌های دزد مسلح در زندان

عاشقانه‌های دزد مسلح در زندان

كیف قاپ حرفه‌ای كه قصد دستبرد به طلافروشی‌های پایتخت را داشت، دو روز قبل از اجرای نقشه‌اش دستگیر شد. متهم در زندان و از طریق فیسبوك با دختری آشنا شده و قصد ازدواج با او را داشت.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، 25 مرداد امسال دختر جوانی با حضور در دادسرای ناحیه 34 تهران ازمرد جوانی به اتهام زورگیری مسلحانه شكایت كرد. با دستور قضایی تحقیقات ماموران اداره یكم پلیس آگاهی تهران آغاز شد.
همزمان با تحقیق از شاكی معلوم شد او به‌خاطر عجله‌ای كه داشته به محض آن‌كه خودروی پژو 405 در حوالی میدان هفتم تیر مقابلش توقف كرده، سوار شده كه در میانه راه راننده او را با سلاح كلت به مرگ تهدید و بعد از سرقت النگوهایش، او را از خودروی در حال حركت به بیرون پرت كرده است. چهره نگاری ازسارق مسلح انجام شد و جست‌وجوها ادامه یافت تا این‌كه چند روز بعد مردی كه ازیك قدمی مرگ بازگشته بود به پلیس آگاهی آمد و از مرد مسلحی شكایت كرد. با تحقیق از وی معلوم شد او از محل كارش بیرون آمده و در حالی كه كیفی به دست داشته سمت خودروی پارك شده‌اش در خیابان میرزای شیرازی می‌رفته كه هدف سارق مسلح قرار گرفته و از ناحیه كتف زخمی شده است. با فریادهایش مردم به كمكش آمده و سارق ناكام مانده و متواری شده است.
بررسی روی این پرونده نشان داد او نیز در دام همان دزد مسلح فراری گرفتار شده است. با افزایش شكایت‌ها ماموران بانك مجرمان پلیس آگاهی را بررسی كردندكه معلوم شد او یك كیف‌قاپ سابقه دار بوده كه پنج ماه قبل از وقوع شكایت‌ها از زندان آزاد شده است. یاشار 32 ساله تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و سرانجام دو‌روز پیش بازداشت شد و با اعتراف به جرایمش گفت: چند سال قبل عضو یك گروه خلافكار دختران و پسران كیف قاپ شدم و به‌خاطر شركت در 127 فقره كیف قاپی بازداشت و بعداز محاكمه به ده سال و پنج ماه حبس و رد مال 200 میلیون تومانی محكوم شدم كه با پایان یافتن حبسم و پرداخت ردمال آزادشدم. در مدتی كه در زندان بودم، از طریق فیسبوك با دختری آشنا شده و می‌خواستم با او ازدواج كنم. در این مدت با هم در ارتباط بودیم و بعد از آزادی از زندان سراغش رفتم و از او خواستگاری كردم.
 وی افزود: بعداز آزادی ام با فرشید كه قاچاقچی سلاح و موادمخدر بود آشناشدم. او می‌گفت اگر چند بار از طلافروشی‌ها سرقت كنم، پولدار می‌شویم و نقشه سرقت از یك طلافروشی را طراحی كرد و منتظر اجرای نقشه بودیم. در این مدت با فروش اموال سرقتی یک سلاح خریدم و بعد از مصرف مخدر توهم‌زایی به نام اسید، زورگیری می‌كردم. قرار بود از یك طلافروشی سرقت كنم كه دو روز قبل از اجرای نقشه‌ام دستگیر شدم.
با اعتراف وی، تحقیقات از او برای رازگشایی از دیگر جرایمش در حالی ادامه دارد كه پلیس در جست‌وجوی طراح نقشه سرقت طلافروشی است .