اتفاقی كه همه منتظرش هستند

اتفاقی كه همه منتظرش هستند


براساس اخبار منتشر شده، كالیفرنیا نخستین ایالتی است كه قانون ممنوعیت شروع كلاس قبل از ساعت ۸ صبح را برای مدارس راهنمایی و دبیرستان‌ها به تصویب می‌رساند.
به گزارش فارس، این قانون وضع شده است تا دانش‌آموزان بیشتر بخوابند و نمرات بهتری را در امتحانات كسب كنند و به طور كلی مدرسه رفتن برای آنها نتیجه داشته باشد.
این لایحه روز یكشنبه توسط فرماندار گاوین نیوزوم امضا شد؛ بنابر قانون جدید، كلاس‌های دبیرستان نمی‌تواند قبل از ساعت 8 و 30 دقیقه شروع شوند و كلاس‌های راهنمایی نیز نمی‌تواند قبل از هشت صبح باشد.
مدارس برای رعایت این قانون سه سال و تا سال ۲۰۲۲ زمان خواهند داشت تا هماهنگی‌های لازم را ترتیب دهند. مطالعات نشان می‌دهد زمان‌های شروع دیرهنگام منجر به حضور بهتر می‌شود و دانش‌آموزان كمتر در كلاس درس چرت می‌زنند؛ درنهایت آنها درس را آموخته و نمرات بهتری نیز كسب می‌كنند. نداشتن خواب كافی می‌تواند به سایر موارد سلامت جسمی و روانی مانند افسردگی و مصرف مواد مخدر منجر شود.
در گزارشی كه سال گذشته توسط مركز كنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) منتشر شد، مشخص شد دانشجویان و دانش‌آموزانی كه هر شب حداقل هشت ساعت می‌خوابند، نمرات بهتری می‌گیرند و حضور بهتری دارند.
اما بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان راهنمایی و ۷۰ درصد دبیرستانی‌ها هر شب خواب كافی ندارند.