همسایه‌های پر سر و صدا

همسایه‌های پر سر و صدا


 مدتی این مثنوی تاخیر شد، حالا مثنوی هم نه ستون پشت صحنه نوشتن بنده با تاخیر مواجه شده بود و زحمتش را دیگر دوستان می‌كشیدند. این خبر خوش را برایتان دارم كه امروز حرف زیاد است و وقت نداریم به پیش‌بینی وضع آب و هوا بپردازیم، هر‌چند كه این زرد نارنجی‌های پاییز بدجوری دلبری می‌كنند و باید همه چیز را رها كرد و درباره این دلبركان پاییزی نوشت... امروز موضوع گزارش‌هایمان هم كم از این زرد نارنجی‌های پاییزی ندارند. گروه با لبخند و آرامش مشغول كار است و شلوغی‌های تحریریه برای دو گروه رسانه و جامعه است كه اصلا اوضاعی راه انداخته‌اند كه نگویم. این طرف تركیب شوقی و خانعلی‌زاده، آن طرف عودباشی و شهدوست. بنده هم مشغول نوش جان كردن شكلات تلخ اهدایی آقای مظاهری می‌خواهم سوژه‌های شیرین امروز را توضیح دهم برایتان.
حالا كه با عبارت «مدتی این مثنوی تاخیر شد» جناب مولانا شروع كردیم، توضیح چهار ورق فرهنگی روزنامه را هم از صفحه 12 شروع می‌كنیم. آذر مهاجر كه خیلی شبیه شخصیت هدفن تو گوش در کارتون معروف داستان كوسه است، همین الان دقیقا هدفن چسبانده به گوشش و درباره سریال تازه‌ای می‌نویسد كه شبكه نتفلیكس قصد دارد درباره مولانا بسازد. بخش عمده محتوای این سریال قرار است بر اساس رمان ملت عشق نویسنده ترك الیف شافاك پیش برود. هدفن تو گوش گروه رفته سراغ نقد این انتخاب و پرداخته به كتاب‌های بی‌ارزش و كم‌محتوایی كه اصولا برای ساخت چنین فیلم‌هایی مورد توجه قرار می‌گیرند.
حالا كه از آخر شروع كرده‌ایم، در همین مسیر هم پیش برویم دیگر... ساناز قنبری كه یكشنبه حسابی در روزنامه گرفتار كار بوده و حالا هم خسته است، با دو منتقد تماس گرفته و درباره سریال مانكن و دیگر آثار مشابهی كه هر چند ضعیف هستند، اما شبكه نمایش خانگی را قبضه كرده‌اند، حرف زده. منتقدها هم خیلی رك و صریح گفته‌اند شبكه نمایش خانگی در حال تبدیل شدن به یك شبكه جم داخلی است! همان‌قدر سریال‌های آبكی و بی‌خاصیت با هیجان‌ها و جذابیت‌های كاذب دارد كه می‌شود ساعت‌ها نقدش كرد. اگر شما هم مانكن و دیگر سریال‌های مشابه آن را در شبكه نمایش خانگی می‌بینید بفرمایید صفحه 11 و نظرات منتقدان را بخوانید.
رسیدیم به صفحه 10 كه استاد صابر محمدی در حال پیگیری سوژه و نوشتن گزارشی برای آن است. می‌پرسم استاد محمدی چه خبر كه ایشان نقل می‌كنند از انتظارشان برای آمدن آلبوم مشترك همایون شجریان و علیرضا قربانی كه البته سال‌هاست علاقه‌مندان این دو خواننده منتظرش هستند. حتما فكر می‌كنید همكارمان درباره این آلبوم نوشته، اما باید خدمت‌تان عرض كنم كه این‌طور نیست. محمدی از آن روزنامه‌نگارهایی نیست که برود سراغ خبرهای سوخته و از قبل اعلام شده. او نماآهنگی را كه روی یكی از قطعات آلبوم ساخته شده نشانه گرفته و به جزئیات آن پرداخته است.