سید حسن نصرا...: حزب ا... تلاش می‌کند مسؤولیت‌پذیر باشد

سید حسن نصرا...: حزب ا... تلاش می‌کند مسؤولیت‌پذیر باشد

دبیرکل حزب ا... لبنان دیروز در سخنانی به مناسبت هفتمین روز درگذشت علامه سید جعفر مرتضى العاملی در مدرسه  مجتمع المجتبی  در جنوب بیروت به مسائل داخلی این روزهای لبنان پرداخت.
به گزارش فارس، به گفته دبیرکل حزب ا... لبنان، علامه العاملی در تدوین قانون اساسی ایران و همچنین در جنگ تحمیلی نقش داشت و تجربیات خود را در اختیار انقلاب قرار داد و همچنین تا پایان عمر خود حامی جبهه مقاومت بود. او در بیان شخصیت علمی علامه العاملی، به تدوین کتب بسیاری در زمینه‌های مختلف از جمله احکام، تاریخ‌نویسی، جامعه، فرهنگ و زمینه‌ها ی دیگراشاره کرد و گفت وی هرگز از تحقیق و پژوهش دست برنداشت. سید حسن نصرا... در بیان ارزش تلاش‌های این عالم در بحث تاریخ‌نویسی و ثبت حوادث و یادداشت‌نویسی، به تحریف تاریخ در ادوار مختلف پرداخت،  به عنوان مثال به تحریف سخنان خود از‌سوی رسانه‌ها و محافل مختلف اشاره کرد و گفت: «در حالی که سخنان من زنده و به صورت تصویری وجود دارد اما برخی رسانه‌ها پس از سخنانم مدعی شدند نصرا... به معترضان گفته است که آنها پول گرفته‌اند در حالی که من صرفا به معترضان گفتم مراقب باشید منشأ این پول‌ها از کجاست.»
دبیرکل حزب ا... لبنان به دشنام‌های بی سابقه در جریان اعتراضات پرداخت و آن را هدفمند و بی سابقه دانست و گفت برخی رسانه‌ها پخش زنده و مستقیم را در اختیار این دشنام‌ها و تحریک‌ها قرار دادند و به‌راحتی میکروفون را در اختیار کسی که احساساتی شده بود و دشنام زشت می‌داد، قرار می‌دادند.
او تأکید کرد برخی برای دشنام دادن‌های زشت پول دادند و از آنجا که بسیاری از مردم لبنان اسلحه گرم یا سرد دارند، برخی تلاش کردند میان مردم درگیری راه بیندازند. سید حسن نصرا... گفت هم و غم حزب ا... لبنان در مدت اخیر مانع شدن از خلا سیاسی بود و علی‌رغم این‌که برخی گروه‌ها به‌دنبال خلا سیاسی و ساقط کردن دولت بودند و در پی  جنجال‌سازی یا برگزاری انتخابات دیگر بودند؛ اما حزب ا... تلاش کرد همزمان با توجه به خواسته‌های صادقانه مردمی و با توجه به شرایط خطرناک، با مسؤولیت برخورد کند و به دور از شعاردادن به روشنگری بپردازد.
نقش آمریکا در شرایط فعلی لبنان
سید حسن نصرا... در بیان نقش آمریکا در لبنان گفت این کشور تلاش دارد اقتصاد لبنان را هدف قرار دهد و تأکید کرد این مسأله یک اتهام سیاسی نیست و مدارک آن موجود است.
او گفت آمریکا تمامی راه ها را برای حل بحران‌های اقتصادی لبنان بسته است و مانع از این می‌شود که لبنانی‌ها از مشکلات خود خارج شوند و به فشارهای خود به لبنان در جهت تحمیل شروط خود در آینده ادامه می‌دهد در حالی که تمامی مردم لبنان به دنبال استقلال سیاسی هستند.