رسانه تولید ملی

مدیران صداوسیما در گفت‌وگو با جام‌جم از برنامه‌های سازمان برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی می‌گویند

رسانه تولید ملی

در شرایطی که دشمن تلاش کرده با استفاده از تحریم‌های اقتصادی، مردم را در شرایط سختی قرار دهد تولیدکنندگان داخلی در صف مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی هستند و حمایت از آنها، می‌تواند موجب کاسته شدن از اثرات تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن بر مردم شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند در این شرایط هم از تولید ملی حمایت کند و همزمان فرهنگ استفاده از تولید داخلی را ارتقا دهد، رسانه است. رسانه‌ها با قدرت اقناعی خود در شرایطی که همه توان بیگانگان بر نابود کردن اقتصاد ایران قرار گرفته است می‌توانند با پرداختن به نقاط قوت تولیدکنندگان داخلی و نمایاندن چالش‌های بر سر راه آنها، گام موثری در مسیر ناکامی دشمنان بردارند. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی دو روز پیش خود در جمع تولیدکنندگان داخلی به این مهم اشاره داشتند و از رسانه‌ها خواستند به موفقیت‌های تولیدکنندگان داخلی بپردازند. به سراغ تعدادی از مدیران رسانه ملی رفتیم و از آنها در مورد اقداماتشان برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی پرسیدیم.

به رسانه‌ها توصیه می‌کنم...
رهبر معظم انقلاب در دیدار تولیدکنندگان داخلی گفتند:
 من به رسانه‌ها توصیه میکنم این موفقیت‌ها را منعکس کنند.
 رسانه‌ها روی بعضی از دلسوزی‌ها بعضی از اشکالات را منعکس میکنند؛ خیلی خب، عیبی ندارد، اشکالات را هم منعکس کنند که مسؤولین اگر تلویزیون تماشا می‌کنند، بفهمند که اشکالات کجاست؛ لکن در کنار آن، موفقیت‌ها را بگویند.
 این کارهایی که در زمینه‌ نفت شده، در زمینه‌ آبزیان شده، در زمینه کارهای شیمیایی شده، اینها را منعکس کنند، بگویند به مردم، جوانها بفهمند،  ظرفیت‌های گوناگون فراوانی را که در سطح کشور وجود دارد معرفی کنند که کسانی که استعداد دارند، آمادگی دارند، بروند دنبال اینها. البته مطالبات منطقی فعالان اقتصادی را هم دنبال کنند که دولتی‌ها توجه کنند.
  خارجی‌ها می‌آیند پول‌های کلان می‌آورند، سی میلیون دلار می‌آورند داخل و جنس خودشان را تبلیغ می‌کنند به وسیله‌ مثلاً صدا و سیمای جمهوری اسلامی. وقتی که این عرضه مشتری پیدا کرد، قیمت می‌رود بالا؛ قیمت که رفت بالا آن وقت این تولیدکننده‌ داخلی هم که می‌خواهد برود صدا و سیما، باید همان پول را بدهد، و نمی‌تواند بدهد.
 توصیه بنده این است: من نمی‌گویم آن سی میلیون دلار را نگیرند؛ آن را بگیرید، هر چه می‌توانید بیشتر هم بگیرید؛ امّا فرق بگذارید، تعرفه‌ها را با حساب و کتاب قرار بدهید؛ برای تولیدکننده‌ خارجی یک تعرفه قرار بدهید، برای تولیدکننده‌ داخلی یک تعرفه‌ دیگر قرار بدهید؛ یعنی کاری نکنید که تولیدکننده‌ داخلی نتواند نشان خودش را در کشور ترویج کند.