نگران نباشید

نگران نباشید

کیانوش جهانپور،مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به نگرانی داروخانه‌داران نسبت به افزایش تحت پوشش قرار گرفتن ده میلیون نفر از افراد جامعه و بدهی بیمه‎ها به داروخانه‌ها به ما می‎گوید:‌ برای رفع این نگرانی ها تلاش‌های خوبی انجام شده است.
او ادامه می دهد‌: اجرایی شدن طرح پرونده‏های الکترونیکی سلامت ‌یکی از راه‏حل‎های چنین مشکلاتی است.
آن طور که جهانپور می گوید نظارت بیشتر و تامین و تخصیص منابع هم راه‏های دیگری هستند که می تواند نگرانی داروخانه‌داران را کاهش دهد.
 او ادامه می دهد: طرح بیمه سلامت که قبلا اجرا می‎شد، چند‌ ایراد داشت. بیمه‎ای که قرار بود، برای اقشار کم درآمد باشد، یعنی به حدود 4.5 تا 5 میلیون نفر خدمات دهد، اما به ناچار 11 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده بود و این بار مالی زیادی ایجاد کرد. او تامین نشدن منابع ماهانه بیمه‌ها و ‌ همپوشانی بیمه‎ای افراد را از عواملی می داند که سبب تحمیل بار مالی به نظام بهداشت و درمان شد‌.
جهانپور معتقد است مشکلات بیمه سلامت سراسری حالا با مطالعه و بررسی همین نکات حل شده‏اند. ا‌و توضیح می‏دهد:‌ در قدم اول 2.5 میلیون نفر از کسانی که همپوشانی بیمه‎ای دارند و از خدمات بیمه‎ای صندوق دیگری استفاده می‌‎کردند،
حذف شدند.
برای رفع مشکلات اما جهانپور ادعا می‎کند کارهای دیگری هم انجام شده است. این که برای مشمولان بیمه سلامت وسع سنجی شده و خانواده‏هایی که فراتر از حداقل حقوق دریافت می‎کنند، باید به تناسب بیمه و سرانه، حق بیمه‎ بپردازند.