مامور جوان در برابر اتهام قتل عمد

مامور جوان در برابر اتهام قتل عمد

مامور جوان كه در جریان تعقیب و گریز مرد مسلح او را هدف شلیك مرگبار قرار داده بود، در برابر اتهام قتل عمد قرار گرفت. این در حالی است كه پنج نفر كه اولیای دم هستند برای او قصاص خواستند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، این شلیك مرگبار شامگاه 10 دی 95 رخ داد. ماجرا از آنجا آغاز شد كه گزارشی در دستور كار ماموران كلانتری پاكدشت قرار گرفت كه نشان می‌داد مرد ۳۹ ساله‌ای مسلح به‌دلیل اختلاف خانوادگی به مقابل خانه پدرزنش رفته و همسرش و اعضای خانواده او را به گروگان گرفته و آنها را به مرگ تهدید می‌كند. ماموران برای نجات اعضای این خانواده به محل حادثه اعزام شدند. ماموران با دیدن گروگان مسلح به وی اخطار دادند تا تسلیم شود، اما او با رها كردن گروگان‌ها، سوار خوروی پژو 405 خود شد و فرار كرد و ماموران به تعقیبش پرداختند. این تعقیب و گریز تا شهر تهران و بزرگراه امام رضا(ع) و محدوده بازار گل ادامه پیدا كرد. ناگهان مرد مسلح و خودروی گشت پلیس به دلیل ازدحام خودروها در ترافیك گیر افتادند. متهم فراری سعی می‌كرد با رفتن به سمت شانه خاكی جاده راهی برای فرار پیدا كند كه موفق نشد در همین موقع مامور جوان از خودروی پلیس پیاده شد و به سمت مرد مسلح رفت كه ناچار شد دو تیر به او شلیك كند كه همین باعث مرگ متهم فراری شد. همزمان با حضور تیم جنایی پلیس آگاهی در محل درگیری معلوم شد آن مرد با شلیك گلوله به پهلوهایش كشته شده و در بازرسی از خودرویش سلاح كلت كمری و شكاری همراه 20 فشنگ ساچمه‌ای كشف شد. بعد از شناسایی خانواده فرد كشته شده آنها با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران برای مامور جوان قصاص خواستند. مامور پلیس در جریان تحقیقات قضایی گفته بود ابتدا متهم فوت شده شلیك كرده و بعد او دست به تیراندازی متقابل زده است. این در حالی بود كه كارشناس سلاح در بررسی‌های لازم متوفی، مامور جوان و سازمان نیروی انتظامی را مقصر دانستند و برای هركدام میزان تقصیر را مشخص كردند و پرونده این مامور به اتهام قتل شبه‌عمد به دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد، اما قضات دادگاه بعداز بررسی پرونده اعلام نظر كردند كه با اتهام مامور جوان موافق نیستند و باید پرونده دوباره در دادسرای جنایی بررسی شود. بازپرس احسان زمانی، رئیس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، از كارشناسان تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران خواست تا درباره شلیك مامور جوان نظر دهند كه آنها چندی قبل نظر دادند گلوله‌ای كه باعث مرگ مرد مسلح شده از بیرون به داخل خودرو شلیك شده است. بنابراین روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. مامور جوان چند روز پیش برای شركت در آخرین جلسه بازپرسی در شعبه ششم دادسرای جنایی تهران حاضر شد و به بازپرس جنایی گفت: روز حادثه به ما گزارش شد فردی مسلح وارد خانه پدری همسرش شده و آنها را به گروگان گرفته و جان این افراددر خطر است. برای دستگیری متهم به آنجا اعزام شدیم كه او با دیدن ما سوار خودرو شد و فرار كرد و ما به تعقیبش پرداختیم تا به اتوبان امام رضا(ع) رسیدیم. همزمان با روبه‌رو شدن با ترافیك از خودروی گشت پیاده شدم، رفتم سمت شاگرد تا دستگیرش كنم، اما او ناگهان گلوله‌ای به سمتم شلیك كرد كه تیر از كنار من رد شد. پس از آن من دو تیر شلیك كردم كه به پهلوی او اصابت كرد. قتل عمد را قبول ندارم.
 در حالی كه برای این مامور جوان بابت تیراندازی مرگبارش قرار وثیقه صادر شده بود، والدین مقتول و سه دختر او برای مامور جوان دوباره درخواست قصاص كردند.
 پرونده این مامور جوان به اتهام مباشرت در قتل عمدی با صدور جلب به دادرسی به دادگاه كیفری یك استان تهران ارسال شد و او قرار است به‌زودی به اتهام قتل عمد محاكمه شود.