واكنش به ادعای روزنامه صهیونیستی

واكنش به ادعای روزنامه صهیونیستی

دبیر جشنواره فیلم كوتاه تهران در واكنش به ادعای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست تأكید كرد: این جشنواره، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و تحت هیچ شرایطی اثری را از رژیم صهیونیستی نمی‌پذیرد.
به گزارش فارس، سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران جمعه ۲۴ آبان برگزار شد و در بخش بین‌الملل، فیلم آشمینا از كشور نپال از سوی هیأت داوران تقدیر شد، اما روزنامه صهیونیستی جروزالم پست اخیرا با انتشار مطلبی مدعی شد جشنواره فیلم كوتاه تهران از كارگردان اسرائیلی تقدیر كرده است.
این روزنامه اذعان كرده است: دكل برنسون، كارگردان فیلم آشمینا متولد اسرائیل است، اما از سال ۲۰۰۱ سرزمین‌های اشغالی را ترك كرده و فیلم خود را به عنوان اثری اسرائیلی معرفی نكرده است. آشمینا، داستان دختری در نپال را روایت می‌كند كه با گردشگران، پاراگلایدر كار می‌كند.
سیدصادق موسوی، دبیر جشنواره فیلم كوتاه تهران درباره این موضوع گفت: ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم، به همین دلیل تحت هیچ شرایطی اثری را از رژیم صهیونیستی نمی‌پذیریم. ملاك ما برای پذیرش اثر این است كه آن فیلم، محصول رژیم اشغالگر قدس نباشد.
او ادامه داد: اما سازوكار دیگری برای احراز هویت دیگر عوامل از جمله كارگردان، تهیه‌كننده، بازیگر، تدوینگر و... نداریم. اثری هم كه در بخش بین‌الملل تقدیر شده، محصول نپال بوده است. ما همیشه مراقب بوده‌ایم كه اثری از رژیم صهیونیستی به جشنواره راه پیدا نكند.