دوئل الهلال و اوراوا برای قهرمانی آسیا

دوئل الهلال و اوراوا برای قهرمانی آسیا

پرونده فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا امروز در ورزشگاه سایتاما بسته می‌شود تا از بین الهلال عربستان و اوراواردز ژاپن یكی قهرمان این دوره شود. الهلال كه بازی رفت را با تك گل كاریو به نفع خود به پایان برد، امیدوار است سومین قهرمانی خود در تاریخ لیگ قهرمانان را در خاك ژاپن جشن بگیرد.
باشگاه متمول عربستانی كه از حدود پنج روز پیش به توكیو رفته و تمرینات خود را در آنجا شروع كرده است، از روز جمعه توكیو را به مقصد منطقه سایتاما در فاصله 30 كیلومتری پایتخت ترك كردند و در نزدیكی ورزشگاه محل برگزاری بازی استقرار یافتند. آن‌طور كه سایت این باشگاه اعلام كرده، با هزینه وزارت ورزش عربستان و باشگاه الهلال بیش از 2000  تماشاگر عربستانی طی چند روز گذشته وارد ژاپن شده‌اند.
بازی امروز از یك جهت دیگر هم بسیار دیدنی خواهد بود. دقیقا دو سال پیش بود كه اوراواردز موفق شد در یك بازی دراماتیك با تك گل دقیقه 89 مهاجم برزیلی خود، الهلال ده نفره را در ماراتن 180 دقیقه‌ای از پیش رو برداشته و اولین عنوان قهرمانی خود در ACL را جشن بگیرد. این قهرمانی كه از دید طرفداران این باشگاه حماسی‌ترین روز لقب گرفت حالا در آستانه تكرار شدن است، آن هم مقابل همان تیمی كه جام را به آنها هدیه داد.
دیگر نكته جالب بازی امروز انگیزه‌های متفاوت دو تیم در بازی برگشت است. تیم ژاپنی بعد از اتفاقات غیرمنتظره در جی لیگ و ایستادن در رده‌های پایین حالا درصدد کسب دومین قهرمانی آسیا طی سه سال گذشته و رسیدن به جام باشگاه‌های جهان 2019 در دوحه قطر است. از طرف دیگر صعود به جام باشگاه‌های جهان سودی بالغ بر 8 تا 15 میلیون دلار برای سامورایی‌ها براساس قراردادهایی که با حامی مالی خود دارد  كه می‌تواند رقم چشمگیری باشد.