همه چیز برای المپیكی شدن تیم ملی

تعطیلی زودهنگام رقابت‌های لیگ برتر والیبال

همه چیز برای المپیكی شدن تیم ملی

با اعلام سازمان لیگ والیبال تعطیلات نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر والیبال پیش از تاریخ اعلام شده، آغاز خواهد شد. این تصمیم فقط و فقط یك دلیل دارد و آن هم برگزاری زودهنگام اردوی تیم ملی برای شركت در انتخابی المپیك است.رقابت‌های لیگ برتر والیبال روز گذشته وارد هفته هشتم شد و در حالی كه قرار بود نیم‌فصل مسابقات پس از برگزاری دو هفته از دور برگشت (هفته پانزدهم) آغاز شود تا اردوی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیك شكل گیرد، اما تغییراتی در برنامه به وجود آمد.
منوچهر پورحسن، سرپرست سازمان لیگ در این باره می‌گوید:«طی تصمیم گیری كه در جلسه با داورزنی و فتاحی درباره سیاست‌های فدراسیون گرفته شد، یكی از بندها درباره برگزاری مسابقات لیگ بود. قرار است مسابقات زودتر از موعد اعلام شده تعطیل شود و تصمیم گیری در این باره هفته آینده اعلام می‌شود. باید پس از برگزاری جلسه با مربیان تیم‌ها، همفكری‌های لازم را انجام دهیم و سپس درباره ادامه روند برگزاری مسابقات لیگ، تصمیم‌گیری كنیم.»
پورحسن درباره دلیل این اتفاق توضیح نداد اما وقتی با پیمان اكبری مربی تیم ملی والیبال تماس گرفتیم او گفت: «ایگور كولاكوویچ از روز شنبه وارد ایران می‌شود و پس از برگزاری دیدارهای هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال در روز یكشنبه رقابت‌های لیگ تعطیل و اگر شرایط مهیا باشد از ۱۳ یا ۱۵ آذر ماه اردوهای تیم ملی برگزار خواهد شد.»
اكبری ادامه داد:«رقابت‌های انتخابی المپیك را در پیش داریم، چند نفر از لژیونرها در اروپا مشغول هستند، هدف این است تا بازیكنان زودتر در اختیار تیم ملی قرار گیرند. همچنین با توجه به آسیب‌دیدگی كه برای فرهاد قائمی پیش آمد فدراسیون تصمیم گرفت تا بازیكنان را زودتر گرد هم جمع آورد تا هم از نظر بدنی و هم از نظر هماهنگی روی آنها كار شود.»