از خیلی‌ها پرسپولیسی‌تر هستم

تارتار: به خاطر هواداران پرسپولیس خوشحالی نكردم

از خیلی‌ها پرسپولیسی‌تر هستم

 پرسپولیس نتوانست مقابل نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه آزادی حتی به یك امتیاز برسد. تیمی از استان فوتبال‌خیز خوزستان به تهران آمد و قهرمان سه دوره اخیر فوتبال ایران و پرمهره‌ترین تیم لیگ نوزدهم را شکست داد و با سه امتیاز به خانه برگشت. هدایت این تیم به‌عهده مهدی تارتار بود. مربی جوانی كه سابقه بازی و حتی مربیگری در پرسپولیس را در كارنامه دارد و حالا مقابل سرخپوشان تهرانی، تیمش را به برتری رساند.
او درخصوص این پیروزی به خبرنگار جام‌جم گفت: «این برد، خیلی از مسائل را ثابت كرد. خدا را شكر می‌كنم كه پرسپولیس را بردیم و دیگر كسی نمی‌تواند برای ما حرف در بیاورد. من همیشه گفته‌ام افرادی كه یكسری حرف‌ها را می‌زنند و در فضای مجازی به ما هتك حرمت می‌كنند، آدم‌های سست ایمانی هستند كه می‌خواهند جوسازی كنند.»
تارتار اضافه كرد: «قبل از بازی می‌گفتند تارتار خودش پرسپولیسی است و دلش با برد پرسپولیس است. به خدا قسم همان توپ‌هایی كه به تیر دروازه‌مان خورد، اگر به گل تبدیل می‌شد، همین جماعت كه در مورد همه آدم‌ها حرف در‌می‌آورند، احتمالا می‌خواستند بگویند مهدی تارتار به پرسپولیس راه داده است. حالا كه برده‌ایم می‌گویند تارتار شرافتمندانه بازی كرده است.»
این مربی در مورد این‌كه چرا بعد از برد، شادی نكرد، افزود: «بعد از گل تیم‌مان خیلی خوشحال شدم، چون تیمم به موفقیت رسید اما خوشحالی نكردم. این موضوع هم طبیعی بود. من پرسپولیسی هستم و پرسپولیس را دوست دارم، اما اكنون باید به تیمی كه در آن كار می‌كنم متعهد باشم. تیم من نفت مسجد سلیمان است. اگر خوشحالی نكردم به خاطر تماشاگران تیم پرسپولیس بود. این را هم بگویم كه برخی فقط در مصاحبه‌های‌شان پرسپولیسی هستند در حالی كه من بیشتر از همه آنها پرسپولیسی هستم، اما این موضوع در كارم هیچ خللی ایجاد نمی‌كند و اجازه نمی‌دهم این مسائل، روی كارم تاثیر بگذارد.»
از سرمربی نفت مسجدسلیمان پرسیدیم چرا برخی از تماشاگران نسبت به مدل بازی شما اعتراض داشتند؛ آیا دنبال ضدفوتبال بودید كه این طور پاسخ داد: «نه هرگز. ما با شرافت و دقت بازی كردیم و بازی بسیار جذابی مقابل پرسپولیس انجام دادیم. من قبل از بازی هم گفته بودم كه مطمئنم یك مسابقه دیدنی می‌شود. درست است كه بازی یك گل داشت، اما صحنه‌های خطرناك زیادی روی دروازه‌ها ایجاد شد و فرصت‌های خوبی را شاهد بودیم. فكر می‌كنم همه آنهایی كه بازی را دیدند، لذت بردند. اما من از حالا طرفدار تیم پرسپولیس هستم و برای این تیم آرزوی موفقیت می‌كنم.»
تارتار در مورد اتفاقات 20 دقیقه پایان بازی افزود: «همه چیز در دقایق پایانی بازی، به سود ما بود. برخی از فرصت‌هایی كه پرسپولیس در دقایق پایانی ایجاد كرد می‌توانست تبدیل به گل شود كه ما خوش شانس بودیم. سوشا مكانی در این بازی مثل همه دیدارها برای ما خوب بازی كرد. از روزی كه او به تیم ما آمد از او خواستم با حاشیه بیگانه باشد و تا به امروز به خوبی به قول خود وفا كرده است. خدا نگذاشت روسیاه شویم و از این بابت او را شكر می‌كنم.»
در نهایت از تارتار در مورد هدف‌گذاری نفت در این فصل پرسیدیم كه گفت: «با همین قدرت به راهمان ادامه خواهیم داد. البته پتانسیل كسب سهمیه آسیایی نداریم، فقط می‌خواهیم یك جایگاه آبرومند در لیگ برتر داشته باشیم. اول فصل باشگاه از ما خواست كه تیم را در لیگ برتر حفظ كنیم، اما به خاطر انتظاری كه از خودمان و بازیكنان داریم، می‌خواهیم بهترین جایگاه را در اختیار بگیریم. بازی به بازی پیش می‌رویم، اما مهم این است كه مردم بدانند تیم‌ ما نسبت به سایر تیم‌ها، مهره و مخارج كمتری داشت با این حال عملكرد بسیار خوب و قابل قبولی داشتیم. به همین علت از كادرفنی، بازیكنان و مسوولان باشگاه تشكر می‌كنم. امیدوارم از این به بعد هواداران هم بیش از گذشته از ما حمایت كنند تا در كنار هم به سمت موفقیت‌های بیشتر برویم.»