برانكو: هنوز حرفی از حضور من در تیم ملی ایران نیست

شرط‌های پروفسور برای بازگشت روی نیمكت پر حاشیه تیم ملی

برانكو: هنوز حرفی از حضور من در تیم ملی ایران نیست

این روزها در فوتبال كشورمان بحث داغی شنیده می‌شود. مارك ویلموتس تا حدود زیادی همكاری خود را با فدراسیون فوتبال ایران قطع كرده و امكان بازگشت او به نیمكت تیم ملی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. البته مسؤولان و نزدیكان فدراسیون معتقدند دیگر نباید منتظر بازگشت ویلموتس بلژیكی به فوتبال ایران بود، زیرا او قبل از بازی مقابل عراق هم همكاری خود را قطع كرده بود، اما با اصرار مهدی تاج و همكارانش دوباره به ایران برگشت و البته مهم‌ترین محرك بازگشتش نیز موضوع مالی بود.
 وقتی پول در كشور دیگری به او داده شد ویلموتس نیز قبول كرد تا به كشورمان برگردد و تیم ملی را به فاصله دو روز قبل از بازی مقابل عراق مهیای این دیدار سخت و نفسگیر كند. در نهایت بازی را باختیم و ویلموتس بدون این‌كه به ایران برگردد، مستقیما راهی كشورش شد. تیم ملی بحران زده ایران نیز از اردن به تهران رسید و ما هیچ برنامه دیگری تا ۷ فروردین كه شروع دور برگشت رقابت‌های انتخابی جام جهانی است نداریم؛ نه اردویی، نه بازی تداركاتی و نه حتی بازی دوستانه‌ای در روزهای فیفا.
در واقع ویلموتس وارد چرخه لجبازی شده و بدون این كه به فدراسیون برنامه‌ای بدهد به خانه برگشت و به تازگی با انتشار توئیتی نوشت كه بلاتكلیف است و اطلاع‌رسانی كرد كه وكلای او مشغول انجام كار هستند تا بتوانند تكلیفش با فدراسیون فوتبال ایران را مشخص كنند.
 همین حرفی كه به‌تازگی یكی از مسؤولان فدراسیون نیز به زبان آورد و گفت وكلای فدراسیون، قرارداد ویلموتس را مورد بررسی قرار می‌دهند تا تكلیف او مشخص شود.
 در این میان شایعه شده برانكو ایوانكوویچ به تیم‌ملی نزدیك است. برانكو بارها زمانی كه هدایت پرسپولیس را به‌عهده داشت، از علاقه‌اش نسبت به بازگشت به تیم ملی ایران خبر داده بود. او از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ به عنوان دستیار بلاژویچ و سپس سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان در ایران كار كرد و مقام سومی جام ملت‌های آسیا و صعود آسان به جام جهانی را برایمان به ارمغان‌آورد.
آن زمان ستاره‌های زیادی با برانكو كار می‌كردند؛ ستاره‌هایی از جمله علی كریمی، علی دایی، محمد نصرتی، جواد نكونام، آندرانیك تیموریان، مسعود شجاعی، حسین كعبی و... اما حالا شرایط كاملا با گذشته متفاوت است، زیرا برانكو به عنوان مهم‌ترین منتقد كارلوس كی‌روش، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال كشورمان گزینه اصلی هدایت این تیم است و اگر او روی نیمكت تیم ملی بنشیند، این شایعات كه برانكو هر‌كاری می‌كند تا جای كی‌روش را بگیرد، به واقعیت تبدیل خواهد شد.
 با این حال برانكو نیز منتظر پیشنهاد فدراسیون است. او در مصاحبه‌ای كوتاه به ما گفت: تا این لحظه كه با شما صحبت می‌كنم (ظهر روز سه‌شنبه) هیچ تماس یا پیام و حتی نقل قولی از مسؤولان فدراسیون فوتبال، وكلای آنها یا مدیر برنامه‌های ایرانی برای حضورم روی نیمكت تیم ملی به من داده نشده است. البته می‌دانم دلیل آن چیست. زیرا تیم ملی سرمربی خود را دارد. مارك ویلموتس همكار من است و كارش را دنبال می‌كند. من هیچ پیشنهادی ندارم.
 برانكو البته این جملات را طی چند روز گذشته بارها بیان كرده است، اما مطمئنا اگر پیشنهاد خوبی از ایران به او برسد آن را رد نخواهد كرد، زیرا از یك سو بازگشت به فوتبال ایران برایش بسیار اهمیت دارد و از طرف دیگر به آرزوی دیرینه خود یعنی حضور دوباره روی نیمكت تیم ملی می‌رسد. آرزویی كه طی سه فصل قهرمانی و موفقیت با پرسپولیس به آن نرسید و حالا در نزدیك‌ترین فاصله به آن قرار گرفته است.
 به هرحال فدراسیون فوتبال می‌تواند با اولین پیشنهاد برانكو را روی نیمكت تیم ملی بنشاند، اما قبل از آن برانكو هم شرط‌هایی برای هدایت تیم ملی دارد. یكی از نزدیكان او به خبرنگار جام‌جم گفت: برانكو از پرسپولیس طلب بسیار سنگینی دارد.
 اگر پیشنهادی از تیم ملی به او برسد فقط به شرطی قبول می‌كند كه تكلیف مطالباتش مشخص شود. از طرف دیگر تا زمانی كه ویلموتس مشغول همكاری با تیم ملی و فدراسیون فوتبال است و به صورت رسمی اقدام به فسخ قرارداد با این مربی نشده، قطعا برانكو صحبتی با فدراسیون ندارد. همچنین او منتظر است تا مسائل مالی و كاری شفاف‌سازی شود و سپس اقدام به انتخاب یا رد پیشنهاد فدراسیون می‌كند. باید از فدراسیون پیشنهاد مالی به دستش برسد و پس از آن حرف نهایی را می‌زند. با این حال باید منتظر ماند و دید در نهایت تكلیف نیمكت همیشه حاشیه ساز تیم ملی كشورمان چه می‌شود.