اسلحه‌خانه شرکت ملی نفتکش ایران در دریای سرخ

اسلحه‌خانه شرکت ملی نفتکش ایران در دریای سرخ

در مورد اقداماتی مانند دزدی دریایی سازوکار بین‌المللی برقرار است، در این ارتباط تیم‌های امنیتی وجود دارند که مربوط به بخش خصوصی است، به این ترتیب که در چارچوب
سازو کار تعریف‌شده بین‌المللی شناورهایی که احساس خطر می‌کنند با خودشان اسلحه حمل می‌کنند و زمانی که از منطقه نا امن خارج شدند آنها را به اسلحه‌خانه‌ای در منطقه دریایی که مشخص است تحویل می‌دهند و به این ترتیب آن سلاح‌ها به شناور بعدی که برای تامین امنیتش به اسلحه نیاز دارد ارائه می‌شود.
در دریای سرخ، شرکت ملی نفتکش شناوری را مستقر کرده و اسلحه‌خانه‌ای وجود دارد که بعد از تامین امنیت کشتی‌ها اسلحه‌ها را تحویل گرفته و به کشتی دیگر برای تامین امنیت ارائه می‌کند. همزمان ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش هم به‌طور مرتب در آنجا مستقر هستند، در حال حاضر در این مکان ناوگروه 64  نیروی دریایی ارتش همچنین ناوشکن دماوند کار اسکورت را انجام می‌دهند.
در این منطقه بالغ بر 30 کشور ناوگروه‌هایی دارند، اما تفاوت ما با سایر کشورها این است که کاملا مستقل هستیم و زیر نظر پرچم ایران عمل می‌کنیم اما عمده کشورهای دیگر در قالب ائتلافی که از سوی آمریکا هدایت می‌شود، عمل می‌کنند و  بد نیست به این نکته هم اشاره کنم که این روزها هم دو ناوشکن جمهوری اسلامی ایران از سازمان جهانی دریانوردی تقدیرنامه‌ای دریافت کرده‌اند.