اینجا خبری از بریز و بپاش نیست

اینجا خبری از بریز و بپاش نیست



 با نگاهی كلی به محصولات ماه‌های اخیر تلویزیون درمی یابیم در بخش تولید محصولات ورزشی و ملودرامهای روتین و مسابقات سرگرم‌كننده مشكلی نداریم، ولی متأسفانه در بخش تولید سریال‌های كمدی بسیار مشكل داریم و علت آن هم ورود پول‌های عجیب و غریب در شبكه خانگی و سینماست كه باعث شده بازیگران این گونه به سمت تلویزیون نیایند چون اینجا خبری از بریز و بپاش نیست.
با تزریق پول‌های هنگفت در كمدی‌های سینمایی یا سریال‌های خانگی دستمزدهای بازیگران به طرز عجیب و غریبی بالا می‌رود و سبب می‌شود كه دیگر بازیگرها با دستمزدهای سابق تمایلی به بازی در سریال‌های تلویزیونی نداشته باشند. شك نكنید اگر اوضاع با این منوال پیش برود در آینده نزدیك تلویزیون با مشكلات بیشتری روبه‌رو خواهد بود به‌خصوص كه مقابله با شبكه‌های ماهواره‌ای خارجی هم واقعا سخت شده است؛ چون آنها بی‌پروایند، ولی در تلویزیون ورود به برخی مضامین مبتلابه واقعا سخت است. ما به لحاظ بازیگری به‌شدت بالاتر از سریال‌های ماهواره‌ای هستیم و در ابزار و ادوات پشت صحنه نیز كم نداریم ولی داستان‌پردازی‌های‌مان در چرخه‌ای از تكرار قرار گرفته است.
مقامات بالادستی و سیاستگذاران باید اهمیت رسانه ملی را درك كنند و كوشش كنند در جهت رفع مشكلات مالی آن. از آن سو مدیران تلویزیون هم كمی دایره سوژه‌ها را باز كنند و بگذارند مفاهیم به روزتر وارد كارها شود بلكه بیش از این عقب نیفتیم. كنار اینها می‌توان دایره مشاوران سازمان را هم توسعه داد و با استفاده از استخوان خردكردگان امتحان پس‌داده شرایط احیای تولید محصولات سطح اول در رسانه ملی را ایجاد كرد.