تصمیمی برخلاف نظر  سازمان لیگ!

جزئیات لغو دو بازی مهم لیگ برتر

تصمیمی برخلاف نظر سازمان لیگ!



دو مسابقه از هفته دوازدهم لیگ برتر در تهران با نظر استانداری لغو شد. از روز جمعه شایعاتی درباره لغو دو مسابقه به گوش می‌رسید. صبح دیروز سهیل مهدی، رئیس كمیته مسابقات سازمان لیگ در برنامه سلام صبح بخیر شبكه سوم، این شایعات را تكذیب كرد و از برگزاری قطعی بازی‌ها خبر داد. او در این باره توضیح داد: «همه چیز در اصفهان خوب است. خبرهای خوبی دریافت كردیم و بازی استقلال و سپاهان برگزار می‌شود. با توجه به این‌كه ورزشگاه آزادی هم در منطقه‌ای است كه از آلودگی به دور است، بازی پرسپولیس و نساجی هم برگزار می‌شود. همین طور بازی تراكتور و پیكان در شهر قدس. مشكلی نیست.»
دقایقی بعد از حرف‌های سهیل مهدی، محمد اصغری، كارشناس هواشناسی به جام‌جم توضیح داد: «متاسفانه وضعیت هوای اصفهان خوب نیست و در شرایط بدتری نسبت به تهران قرار دارد. بنابراین بازی سپاهان و استقلال لغو خواهد شد. هر چند وضعیت هوای تهران نسبت به اصفهان بهتر است، ولی باز هم مطلوب نیست و بنابراین از نظر ما بازی‌ها بهتر است برگزار نشود.»
با این وجود سازمان لیگ اصرار به برگزاری مسابقه داشت تا این‌كه سرانجام استانداری اعلام كرد شرایط به‌هیچ‌وجه مهیا نیست و دو مسابقه باید لغو شود. روابط عمومی باشگاه نساجی اولین باشگاهی بود كه اعلام كرد به خاطر شرایط آب و هوایی برگزاری بازی مقدور نیست. حسین قدوسی، مدیر روابط عمومی پرسپولیس هم در این باره به خبرنگار ما گفت: «بله، استانداری تاكید دارد که بازی برگزار نشود و به همین خاطر مسابقه لغو شد.»
بعد از تایید دو باشگاه، نوبت به سازمان لیگ رسید. آنها در خبری كوتاه اعلام كردند: «بر اساس استاندارد شاخص آلودگی هوا جهت برگزاری مسابقات لیگ برتر، سازمان لیگ طبق دستورالعمل‌های بین‌المللی و ملی آمادگی برگزاری دو مسابقه پرسپولیس ـ نساجی مازندران و پیكان تهران ـ تراكتورسازی تبریز را در تهران دارد، اما استانداری تهران اعلام كرد اجازه برگزاری مسابقات در تهران را نخواهد داد. به این ترتیب دو مسابقه لغو و در صورت تامین شرایط لازم برگزاری از سوی استانداری و شورای اضطرار استان، مراتب متعاقبا اعلام خواهد شد.»
سازمان لیگ روز گذشته اصرار داشت بازی‌ها برگزار شود. این هم به خاطر فشردگی رقابت‌های لیگ برتر بود. سهیل مهدی روز گذشته در سازمان لیگ تاكید داشت با لغو این دو مسابقه اوضاع دوباره به‌هم می‌ریزد و برنامه‌ریزی برایشان سخت خواهد بود. دیروز همچنان شایعه شد بازی‌ها امروز برگزار می‌شود كه محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل قرمزها در این باره به جام‌جم گفت: «بیرانوند دیشب برای مراسم بهترین‌ها به هنگ‌كنگ رفت. این یعنی ما گلر اول خود را نداریم و اتفاق خوبی نیست. كلا موافق نیستم بازی امروز برگزار شود.»