نگاه حرفه‌ای  نتایج ایده‌آل

نگاه حرفه‌ای نتایج ایده‌آل


جریان تهیه‌كنندگی تلویزیون باید به سمت حرفه‌ای شدن برود و قبل از هر چیز یادش باشد طوری مدیریت كند كه خودش، كنترل سرمایه‌های خویش را برعهده گیرد.
جریان تهیه‌كنندگی حرفه‌ای قادر است خودش دستمزدها را كنترل كند و خودش به كشف استعدادهای خلاق جهت دهد. اگر جریان تهیه‌كنندگی ما به سمت حرفه‌ای شدن برود یقین بدانید كه سوداگران نمی‌توانند با بالا بردن هزینه‌های صوری، در آن اختلال ایجاد كنند.
برای شكل‌گیری جریان حرفه‌ای تهیه‌كنندگی نیز همه باید دست به دست هم دهند و كنار هم باشند و این طور نباشد كه به ناگاه آن میان یكی پیدا شود و برای درك منفعت شخصی، به همكاری با سوداگران بپردازد. پیش آمده كه تولید فقط یك سریال باعث شده بخشی از هزینه‌های تولید به‌ناگاه بالا برود و این ناشی از پیوستگی معادلات تولید است.
تهیه‌كننده حرفه‌ای بلد است چگونه سرمایه خویش را كنترل كند و خیلی عاقلانه منفعت جمعی را بر نفع شخصی ارجح می‌دارد. اگر به سمت الویت بخشی تهیه‌كنندگان حرفه‌ای در تلویزیون برویم یقینا می‌توانیم در بدترین اوضاع اقتصادی هم سریال‌های جالب بسازیم.
داستان‌پردازی بیش از آن كه نیاز به بریز و بپاش مالی داشته باشد نیاز دارد به قریحه بالا در ایجاد كشمكش و تعلیق‌های حادثه‌ای مختلف. اگر تهیه‌كننده حرفه‌ای داشته باشیم محال است بدون داستان جذاب پروژه را كلید بزند. صدالبته كه در استفاده از تیم نویسندگان حرفه‌ای باید جانب اقتصادی را هم حفظ كنیم و از نظر مالی نویسندگان را تامین كنیم تا نویسنده هم بر كار وقت بگذارد.
اینها همه منتج از نگاه حرفه‌ای در تولید است كه اگر نباشد حتی جذاب‌ترین داستان‌ها نیز به جایی نمی‌رسد. حرفه‌ای نگاه كنیم تا نتیجه حرفه‌ای عایدمان شود.