پرسپولیسی‌ها بدانند من یك ستاره بودم

جونیور براندائو، بازیکن برزیلی پرسپولیس در آخرین گفت‌وگو با جام‌جم:

پرسپولیسی‌ها بدانند من یك ستاره بودم

جونیور براندائو، مهاجم برزیلی تیم فوتبال پرسپولیس پنجشنبه گذشته قرارداد خود را با این باشگاه فسخ كرد و از این به بعد، هیچ قراردادی با پرسپولیسی‌ها ندارد و می‌تواند به تیم دیگری برود. البته این بازیكن برزیلی كه بی‌كیفیت ترین مهاجم خارجی وارد شده به لیگ ایران بود، تحت قرارداد باشگاه لودوگورتس كشور بلغارستان است و به‌زودی به این باشگاه منتقل می‌شود اما به احتمال فراوان در نیم‌فصل دوم و در زمان نقل و انتقالات زمستانی توسط باشگاه بلغارستانی به كشورش یعنی برزیل برمی‌گردد.
مهاجم سرخپوشان در آخرین مصاحبه خود در تهران خطاب به خبرنگار جام‌جم گفت: «كار من در ایران و پرسپولیس، با هر شرایطی كه بود تمام شد و باید به خانه برگردم. البته دوستان زیادی در ایران پیدا كردم و فهمیدم كه خاورمیانه جایی است كه مردم آن به هموطنان خود و به‌خصوص خارجی‌ها احترام زیادی می‌گذارند. امیدوارم بتوانم یك روز لطف مردم ایران و هواداران پرسپولیس را جبران كنم چرا كه آنها در تمام مدتی كه تهران بودم به من محبت زیادی داشتند و فكر می‌كنم ایران كاملا متفاوت از آن چیزی است كه در اروپا و دیگر كشورها از آن تعریف می‌شود.»
براندائو اضافه كرد: «من با پرسپولیس به پایان خط رسیده‌ام و در فضایی كاملا دوستانه از هم جدا شدیم اما نام من را به خاطر داشته باشید چون قرار است دوباره به ایران برگردم و برای پرسپولیس بازی كنم. در این مدت كه تهران بودم، فضای كار و بازی در پرسپولیس را دوست داشتم و فكر می‌كنم این قرارداد پر از اتفاقات مهم است. با این حال من باید دوباره به كشورم برگرددم. حقیقت این است كه این روزها، همسرم به تنهایی مشغول حفظ خانواده بود. چند روز پس از این‌كه با پرسپولیس قرارداد بستم و به تهران آمدم، فرزندم به دنیا آمد. مدت‌ها می‌شود كه او را ندیده‌ام و مشتاق دیدار با فرزندم هستم. شاید حدود سه ماه است كه نتوانستم فرزندم را ببینم و به همین علت است كه می‌گویم برمی‌گردم پیش فرزند و همسرم. حالا كه قراردادم فسخ شده، از این به بعد با آرامش بیشتری كارم را دنبال می‌كنم و می‌خواهم دوباره روزهای خوب گذشته را تكرار كنم.»
مهاجمی كه در مورد كیفیتش بحث‌های زیادی مطرح است، ادامه داد: «خیلی‌ها مسائلی را مطرح كردند كه باعث ناراحتی و نگرانی من شد. می‌گفتند حتی بلد نیستم به توپ ضربه بزنم یا استپ كردن را یاد نگرفته‌ام در حالی كه آنها نمی‌دانستند در چه شرایط روحی قرار داشتم. از روز اولی كه به تهران آمدم، اصلا وضعیت روحی خوبی نداشتم. نمی‌دانم چطور می‌توانم این موضوع را توضیح بدهم اما تمام فوتبالیست‌ها با مغز خود بازی می‌كنند. اگر مشكلی برای شما پیش بیاید، قطعا روی مدل فوتبالتان هم تاثیر می‌گذارد. من هم با مغز خودم بازی می‌كردم اما پر از استرس بودم چون نمی‌دانستم تكلیف و سرنوشت همسر و فرزندم چه می‌شود. هنگامی كه بحث فسخ قرارداد پیش آمد، بدون این‌كه منتظر دریافتی عجیبی باشم، با همه شرایط باشگاه كنار آمدم و به همین علت بود كه فسخ قرارداد من و پرسپولیس به‌سرعت انجام شد. حتی با همان دریافتی ابتدای فصل و حقوق ماهانه كنار آمدم و از پرسپولیس جدا شدم. حالا هم به دنبال ساختن روزهای جذاب در آینده خودم هستم.»
این بازیكن افزود: «من نتوانستم در پرسپولیس موفق باشم اما این پایان راه من نیست چون یك بازیكن جوان هستم و همه این مشكلات فقط متعلق به امسال است. برمی‌گردم برزیل و دوباره روزهای خوبم را می‌سازم. هواداران پرسپولیس هم فراموش نكنند كه من به عنوان یك ستاره به تیمشان آمدم اما نتوانستم كاری كه در ذهنم بود انجام بدهم و انتظارات را برآورده كنم. بازی در لیگ ایران واقعا سخت و دشوار بود. به همین علت است كه می‌گویم فسخ قرارداد به این شكل، هم به سود باشگاه بود و هم به نفع من. حالا هم اتفاق بدی رخ نداده و خوشبین هستم. من به كشورم برمی‌گردم و دوباره به همان بازیكنی تبدیل می‌شوم كه ستاره لیگ‌های مختلف كشورش بود. هدف‌گذاری كرده‌ام تا روزی دوباره به بهترین لیگ‌ها بروم.»
جونیور در نهایت گفت: «پرسپولیس برای من پر از خاطرات شیرین است. دوست داشتم با این باشگاه به قهرمانی در ایران و آسیا برسم. اتفاقی افتاد كه باعث جدایی من شد و همه مردم آن را می‌دانند. به هر حال همه چیز تمام شده و من باید دوباره مثل ستاره شوم. وقتی اوضاع روبه‌راه شد، دوست دارم یك بار دیگر حضور در فوتبال ایران برای من تازه شود.»