تفریح و گشت و گذار؛ كار این روزهای كوبایی‌ها در پایتخت!

بی‌تفاوتی اتحادیه جهانی كشتی به میزبانی تهران از جام‌جهانی فرنگی

تفریح و گشت و گذار؛ كار این روزهای كوبایی‌ها در پایتخت!

در شرایطی كه مسؤولان كشتی كشورهای دیگر اعلام كردند كه مشكلی برای آمدن به ایران و برگزاری جام‌جهانی فرنگی ندارند، هنوز هیچ تاریخی از سوی فدراسیون جهانی برای میزبانی ایران اعلام نشده است. هفته قبل بود كه بعضی از كشورها مثل ژاپن به دلیل آنچه كه ناامنی برای خودشان ترسیم كرده بودند، از حضور در ایران اجتناب كردند؛ به همین دلیل هم بود كه اتحادیه جهانی كشتی خبر از لغو مسابقات جام‌جهانی به میزبانی ایران داد، اما پس از رایزنی‌های مختلف و این‌كه امن‌تر از ایران در منطقه وجود ندارد آنها تصمیم خودشان را تغییر دادند. با این وجود هنوز كه هنوز است اتحادیه جهانی در سكوت خبری به‌سر می‌برد و هنوز تاریخ جدیدی برای میزبانی ایران را اعلام نكرده است.
سال 2019 رو به پایان است و بدون شك جام‌جهانی باید در این سال برگزار شود، اما مشخص نیست كه چرا فدراسیون جهانی هیچ تمایلی از خودش نشان نمی‌دهد. ظاهرا آنها بدشان نمی‌آید كه این میزبانی از ایران گرفته شود. اما نكته‌ای كه حتی از بی‌تفاوتی اتحادیه جهانی هم جالب‌تر است اردو زدن تیم باكو از هفته قبل در تهران است. آن هم در خانه كشتی! در شرایطی كه هیچ چیزی قطعی نیست اصلا مشخص نیست كه چرا كوبایی‌ها در تهران هستند و روزهای خودشان را به گشت و گذار در ایران سپری می‌كنند. حسن رنگرز، سخنگوی فدراسیون كشتی در این باره می‌گوید: «ماندن تیم كوبا در تهران به دلیل آن بود كه امكان برگزاری جام‌جهانی در تهران هنوز وجود دارد و بازگشت این تیم با كوبا و سفر دوباره به تهران چندان منطقی نبود.»
سیدجلال عسگری، دبیر فدراسیون كشتی نیز در واكنش به حضور طولانی‌مدت تیم كوبا در تهران این واكنش را نشان می‌دهد: «این تیم در دو گروه طی روزهای سوم و چهارم آذر برای برپایی اردوی مشترك با شاگردان محمد بنا وارد تهران شد. البته زمان برگشت فرنگی‌كاران كوبا به كشورشان بعد از جام‌جهانی و روز ۱۰ آذر پیش‌بینی شده بود كه با تعویق جام‌جهانی، امكان تغییر زمان پروازشان وجود نداشت. به همین دلیل آنها در ایران ماندند و طی هفته گذشته نیز طی برنامه‌های مختلف تفریحی در حال گردش در تهران بودند!»
در همین حال فدراسیون کشتی ایران به فدراسیون جهانی اعلام کرده که آماده است در روزهای 14 و 15 یا 18 و 19 آذرماه مسابقات جام‌جهانی را برگزار کند.